Sıkça Sorulan Sorular

-- Siber Koruma Sigortası

null

Siber Koruma Sigortası nedir?

Bir siber olay neticesinde sigortalının uğrayabileceği ve sigortalıya 3. şahıslar tarafından yöneltilebilecek tazminat taleplerini teminat altına alan sigorta ürünüdür.

Siber olay nedir?

Sigortalının bilgisayar sistemlerini olumsuz etkileyecek veya etkileme şüphesi bulunan her tür kötü niyetli fiili ya da insan hatası siber olay kapsamında değerlendirilir.

Siber Koruma Sigortası kapsamındaki teminatlar nelerdir?

Ana teminatlar

  • Olaya Müdahale Teminatı
  • Eski Haline Getirme
  • Siber Şantaj
  • Bilgi Güvenliği Ve Gizliliği Sorumluluğu
  • Ağ Güvenliği Sorumluluğu


 İsteğe bağlı teminatlar

  • İş Durması
  • Siber Suç
  • PCI-DSS (Ödeme Kartları Endüstrisi-Veri Güvenliği Standartları)
  • Medya Sorumluluğu

Siber Koruma Sigortası teminatları ihtiyaca göre seçilebilir mi?

Ana teminatlara ek olarak iş durması, siber suç, PCI-DSS ve medya sorumluluğu teminatları isteğe bağlı olarak ek primle poliçe kapsamına dahil edilebilir.

Ödeme seçenekleri nelerdir?

Poliçe primi peşin ya da %25 peşin 5 taksit olarak ödenebilir.

Siber Koruma Sigortası’nda muafiyet uygulaması var mı?

Siber Koruma Sigortası’nda farklı teminat limitleri için belirlenmiş muafiyet alternatifleri bulunmaktadır.

Siber Koruma Sigortası’nı kimler satın alabilir?

Günümüzde farklı ölçekteki hemen her işletme siber risklerle karşı karşıyadır. Bu sebeple, KOBİ’ler başta olmak üzere her ticari işletme Siber Koruma Sigortası’nı satın alabilir.

Poliçe süresi ne kadar?

Poliçe süresi 1 yıldır.

Bir siber olay şüphesi olduğunda ne yapılmalıdır?

444 27 27 numaralı Aksigorta Hizmet Merkezi aranarak hasar ihbarında bulunulmalıdır. Çağrı merkezimiz tarafından yönlendirilecek olan uzman ekip, yaşanan siber olayı incelemek için telefonda canlı destek sağlayacak ve uzaktan erişim ile hasar incelemesi yapacaktır. Gerekli durumlarda ise olaya yerinde müdahale edecektir.

Poliçe satın alan/almak isteyen sigortalının yerine getirmesi gereken şartlar var mı?

Sigortalıların;

  • İş devamlılığı için kritik önem taşıyan verileri haftalık olarak yedeklemesi,
  • Bilgisayar sistemlerini korumak için gerekli antivirüs yazılımını güncel ve işler durumda tutması,
  • Bilgisayar sistemlerini düzenli olarak güncellenen parolalarla, sistem yapılandırmalarıyla, yazılım yamalarıyla ve güvenlik duvarlarıyla

siber olaylardan koruması gerekmektedir.