Kurumsal Profil
I
1960’ta Başlayan Serüvenimiz

Türkiye’deki ilk online poliçeyi düzenleyen Aksigorta, 150’ye yakın acente ile online bağlantıya geçmiştir.
Aksigorta ilk poliçesini 1961 yılında hazırlamıştır.
Aksigorta’nın ilk acentesi 1960’lı yıllarda Lami Teymen tarafından Adana’da açılmıştır.
Banka sigortacılığı alanında 1983'te ilk online poliçe tanzimini gerçekleştirilmiştir.
Aksigorta hisseleri 1994’te halka arz edilmiş ve Şirket’in hissedar tabanı genişlemeye başlamıştır.
1996’da Türkiye’de geliştirilen teknolojik altyapı ile inşa edilmiş Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi hizmete açılmıştır.
1996’da Aksigorta’nın ilk internet sitesi yayına açılmıştır.
Türkiye’deki ilk online poliçeyi düzenleyen Aksigorta, 150’ye yakın acente ile online bağlantıya geçmiştir.
Aksigorta, ISO 9001:1994 standardına uygun kalite güvence sistemini kurmuş, ardından BS EN 9001:1994 Kalite Standardı Belgesi almıştır.
Hizmet çeşitliliğini artırmayı hedefleyen Aksigorta, 2002’de iş alanını genişleterek sağlık branşında da poliçe düzenlemeye başlamıştır.
Aksigorta, 2002’de 7 gün 24 saat hizmet sunacak olan Aksigorta Hizmet Merkezi’ni açmıştır.
Piyasa ve talep koşullarına uygun olarak sürekli yenilenen Aksigorta’nın, iş ve karar süreçleri 2006’da revize edilmiş; Şirket’in yönetim biçimi, merkezi sistemden bölgesel yönetime dönüştürülmüştür.
Türkiye’deki ilk online poliçeyi düzenleyen Aksigorta, 150’ye yakın acente ile online bağlantıya geçmiştir.
Aksigorta’nın iştiraklerinden olan AkEmeklilik A.Ş., Aviva Hayat ve Emeklilik A.Ş. ile 2007’de birleşmiştir. Birleşme sonrası Şirket, AvivaSA Emeklilik ve Hayat A.Ş. ünvanı ile hizmet sunmaya devam etmiştir.
Aksigorta, KalDer’in Türkiye Müşteri Memnuniyet Endeksi’nde lider şirket olmuştur. Aynı yıl Tüketici Dergisi tarafından dördüncü kez “Kalitesine En Çok Güvenilen Sigorta Şirketi” seçilmiştir.
Aksigorta, 2009’da AC Nielsen’in yaptığı araştırmada tüketiciler tarafından “En Güvenilir Sigorta Şirketi” seçilmiştir.
Sermaye optimizasyonunu sağlamak ve sigortacılık değerini daha da pekiştirmek amacıyla 2010’da spin-off (bölünme) sürecine giren Aksigorta, iştirak portföyünü Sabancı Holding’e devretmiştir.
Aksigorta, 50’nci yaşını Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ve yöneticilerinin ev sahipliğinde, iş ve cemiyet hayatının önde gelen isimlerini konuk ettiği bir organizasyonla kutlamıştır. Aynı gecede, Aksigorta’nın “Risk ve Güven” temalı sanat projesine eserleriyle katılan sanatçılara ödülleri takdim edilirken, Aksigorta’nın AKUT ile başlattığı ve Türkiye’nin dört bir köşesinde 5 yılda 5 milyon kişinin deprem, sel ve yangınlara karşı bilinçlendirileceği “Hayata Devam Türkiye” Projesi’nin de tanıtımı yapılmıştır.
Aksigorta’nın %62 hissesine sahip olan Sabancı Holding, hisselerinin %31’ini Temmuz 2011’de 220 milyon ABD doları karşılığında Belçika merkezli uluslararası sigorta şirketi Ageas’a devretmiştir.
Aksigorta, 20 Ekim 2014 tarihi itibarıyla hizmetlerini, Ümraniye Tepeüstü’nde bulunan Buyaka Ofis Kuleleri’ndeki yeni yerinde sürdürmektedir.
Aksigorta, sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması olan ADA’nın lansmanını gerçekleştirmiştir.
Yeni bölgelerin coğrafik kapsamları ve organizasyonel yapıları, kârlılık, üretim, lokasyon, potansiyel gibi kriterler baz alınarak oluşturulmuş, 16 acente ve 3 banka bölge müdürlüğü kapatılarak 10 bireysel satış bölge müdürlüğü kurulmuştur.
Aksigorta, dijitalleşme stratejisi doğrultusunda sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması olan ADA’nın (Aksigorta Dijital Asistanı) lansmanını gerçekleştirmiştir.
Aksigorta, ürün odaklı sigortacılıktan müşteri odaklı sigortacılığa geçiş yapmıştır. Aksigorta bu kapsamda, müşterinin yanında duran, onların ihtiyaçlarına çözüm olan bir sigortacı olmayı ve sigortacılığın sınırlarını zorlamayı hedefleyerek “Bambaşka” mottosunu geliştirmiştir.
Aksigorta, 2019 yılında WhatsApp Official Business Account ile sektörde bir ilke daha imza atmıştır.
Aksigorta, 60. yıl kutlamalarını COVID-19 pandemisi nedeniyle dijital ortamda yapmıştır.
Aksigorta, daha yeşil bir dünya için başlattığı ‘Yeşil Ofis Programı’nı tamamlamıştır. Yaptığı tasarruf ve uygulamalarla doğal kaynakların kullanımını azaltan Aksigorta, WWF Türkiye’den (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) “Yeşil Ofis” Belgesi almaya hak kazanmıştır.
Aksigorta, toplumu, geleceğin dijital dünyasının risklerine karşı hazırlamak için Dijital Güvenlik Platformu’nu kurmuştur. Bu platformda Boğaziçi Üniversitesi iş birliğinde online ücretsiz dijital güvenlik eğitimleri, bilgilendirici videolar, podcast’ler ve haberler yer almaktadır.
Aksigorta, cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına yönelik çalışmalarına bir halka daha ekleyerek Birleşmiş Milletler Kadının Güçlendirilmesi Prensipleri (Women’s Empowerment Principles-WEPs) sözleşmesini imzalamıştır.
Aksigorta, Bilgi Üniversitesi iş birliği ile sağlık sigortaları, yangın, nakliyat, alacak ve siber gibi pek çok ürünün yanı sıra risk mühendisliği, vergi hukuku, dijital pazarlama, yeni dünyada satış teknikleri ve uzaktan satışta müşteri ilişkileri gibi oldukça geniş bir perspektifte 6 aylık bir eğitim programı gerçekleştirmiştir. Akademi kapsamında 9.000’e yakın katılımcıya 20 farklı eğitim verilmiştir.
Aksigorta, 2021 yılı yaz döneminde orman yangınları nedeniyle TEMA’ya 1.500 adet fidan bağışında bulunmuştur. Ek olarak Sabancı Topluluğu zarar görmüş ormanlarımızın tekrar orman vasfı kazanması ve ortak yaşamın bir parçası olan doğal yaşam alanlarımız ormanlar ve biyoçeşitliliği korumak amacıyla;
500 hektar arazinin rehabilitasyonu ve yeniden ağaçlandırılması,
Orman Müdürlüklerinin uygun göreceği ve hazır ettiği alanlarla beraber önümüzdeki 5 yıl boyunca toplam 1 milyon fidanın ülkemize kazandırılması,
Bir daha tekrar etmemesini dileyeceğimiz orman yangınları ile karşılaşıldığında mücadelenin daha kolay verilebilmesi için 3 su ikmal aracının filoya kazandırılmasını taahhüt ediyor.
Aksigorta da bu taahhütlere beş yıl boyunca katkı verecektir.
Aksigorta, deprem risk transferine yönelik hayata geçirdiği Hayata Devam Türkiye Projesi ile sigorta bilincinin gelişmesine destek olmuştur.
Sürdürülebilirlik puanını yükselten Aksigorta son olarak şirketlerin çevresel, sosyal, kurumsal yönetim, insan ve çalışan hakları ile şeffaflık konularında; uluslararası sürdürülebilirlik kriterlerine göre değerlemeye tabi tutulduğu BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne dâhil olmuştur.
Çalışanlarının %51’i kadınlardan oluşan Aksigorta, Sürdürülebilirlik Akademisi ve İngiliz denetim şirketi Intertek iş birliği ile yapılan bağımsız bir denetim sonrası İş’te Eşit Kadın Sertifikası’nı almaya hak kazanmıştır.
Yeni nesil sigortacılık anlayışıyla, odağına insanı ve dünyanın geleceğini alan Aksigorta, bu amaç doğrultusunda gerçekleştirdiği çalışmaları ilkini yayınladığı Sürdürülebilirlik Raporu ile paylamıştır. Global Reporting Initiative (GRI) standartları temel seçeneğine uyumlu olarak hazırlanan rapor, 1 Ocak-31 Aralık 2021 tarihleri arasındaki faaliyetleri kapsamaktadır. Raporda, şirket faaliyetlerinden kaynaklanan sosyal, ekonomik ve çevresel etkilere yönelik yönetimsel yaklaşım ve hedefler ile birlikte, elde edilen performans sonuçları ve Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yönelik Aksigorta’nın katkıları da yer almaktadır.
Aksigorta, Türkiye’nin ilk ve tek müşteri memnuniyetini ölçen platformu Sikayetvar.com’un 8’incisini düzenlediği A.C.E Awards’ta “Mükemmel Müşteri Memnuniyeti” ödülüne layık görülmüştür.
Aksigorta, yalnızca elektrikli araçlar için tasarlanmış ilk ve en kapsamlı kasko poliçesini hayata geçirmiştir. e-kasko ile elektrikli araç sahiplerine özel sayısız güvence sunulmaktadır.
Aksigorta, deprem risk transferine yönelik hayata geçirdiği “Hayata Devam Türkiye” adı verilen sorumluluk projesi ile sigorta bilinci geliştirmenin ötesinde, karşı karşıya olunan risklerin işin uzmanlarından öğrenilebileceğini, depreme karşı alınabilecek önlemler konusunda topluma yardımcı olabilecek ve olası risklerin neden bir sigorta kurumuna transfer edilmesi gerektiği anlatılmaktadır. Aksigorta aynı zamanda, İhtiyaç Haritası ile birlikte 6 Şubat depremzedeleri için de bir yardım fonu oluşturmuştur.
Aksigorta’nın ikinci Sürdürülebilirlik Raporu yayınlanmıştır. Söz konusu rapor, 1 Ocak-31 Aralık 2022 tarihleri arasındaki şirket faaliyetlerinden kaynaklı; sosyal, ekonomik ve çevresel etkilere yönelik, yönetimsel yaklaşım ve hedefleri kapsamasının yanı sıra, Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yönelik Aksigorta’nın katkısını da özetlemektedir.
Aksigorta, mayıs ayında her bir çalışanı adına Ege Orman Vakfı’na 10.000 adet fidan bağışında bulunarak, İzmit Taşköprü ağaçlandırma sahasında Aksigorta Hatıra Ormanı’nı oluşturmuştur. Son olarak Manisa’da 10.000 fidan bağışıyla, Manisa Yunt Dağı’nda Aksigorta Hatıra Ormanı oluşturulması sağlanmıştır. Aksigorta’nın Manisa’daki Hatıra Ormanı açılışına Aksigorta çalışanlarının katılımının yanı sıra İzmir ve Manisa acenteleri, Aksigorta İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Yüzgül ve Ege Orman Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Perihan Öztürk de katılmıştır.
Aksigortalılar, vaat ettikleri “Bambaşka Sigortacılık” için sektördeki pek çok ilki hayata geçirmekte ve Aksigorta’nın öncülüğüne katkı sağlamaktadır. Aksigorta 2024 yılında, her biri çok başka yeteneklere sahip olan çalışanlarından aldığı ilhamla işveren marka kimliğini “Çok Başkalar” olarak belirlemiştir. Aksigorta, “Çok Başkalar” adını verdiği yeni işveren marka kimliği ile hem çalışanlarına hem de potansiyel çalışma arkadaşlarına bambaşka bir kariyer sunmaktadır.
2004 yılından bu yana Sabancı Topluluğu’nda çalışan, 2009 yılından bu yana Aksigorta Genel Müdürlüğü görevini yürüten Uğur Gülen, 31 Mayıs 2024 tarihi itibarıyla görevinden ayrılmıştır.
Sabancı Holding Finansal Hizmetler Grubu’ndaki entegrasyon çalışmaları doğrultusunda Fırat Kuruca, AgeSA Genel Müdürü rolüne ilave olarak, asaleten Aksigorta Genel Müdürü olarak atanmıştır. Uğur Gülen ise halen sürdürdüğü Türkiye Sigorta Birliği Başkanlığı görevine devam ederken, 1 Haziran 2024 tarihi itibarıyla, Sabancı Holding Finansal Hizmetler Grubu şirketleri olan AgeSA, Aksigorta ve Medisa şirketlerinin Yönetim Kurulu Üyesi olarak tecrübelerini paylaşmaya devam edecektir.
Aksigorta tıpkı geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Sikayetvar.com’un 9’uncusunu düzenlediği A.C.E Awards’ta ‘Mükemmel Müşteri Memnuniyeti’ ödülüne layık görülmüştür.
Sabancı Topluluğu ve Ageas’ın stratejik sağlık yatırımları kapsamında kurulan Medisa, son 2 yıldır kesintisiz şekilde sürdürdüğü teknolojik altyapı yatırımlarını ve sistem geliştirmelerini tamamlayarak faaliyetlerine başlamıştır. Dijital sağlık ve sigorta yetkinliklerini bir araya getirdiği “özel sağlık sistemi”ni Türkiye’de hayata geçirmeye hazırlanan Medisa, poliçe sahiplerine 360 derece sağlık deneyimi sunmak için çalışmalarına devam etmektedir. Sabancı Topluluğu’nun öncelikli odak alanları olan sürdürülebilirlik ve dijitalleşmeyi odağına alan Medisa; iki yıldan kısa bir sürede teknoloji uygulamalarını canlıya almıştır. Türkiye’nin bulut tabanlı, yeni nesil teknolojilerle geliştirilen ilk sigortacılık uygulamasını hayata geçiren şirket; güçlü teknolojik altyapısı ve alanında uzman organizasyonu ile farklılaşmayı hedeflemektedir. Müşterilerinin tüm sağlık yolculuklarına eşlik edecek Medisa mobil uygulaması üzerinden işlemlerini hızlı ve güvenli şekilde tamamlamasını sağlarken; aynı zamanda uzmanlarla görüşme ve faydalı bilgilere ulaşma imkânı da sunmaktadır. Yapay zekâ tabanlı dijital sağlık uygulaması geliştirmelerine başlayan şirket; kişiye özel sigorta ve hizmetlerini tüm kanallardan müşterilerine sunacaktır. Bir sigorta şirketinin ötesinde, bir sağlık şirketi olarak konumlanmayı hedefleyen Medisa, oluşturacağı ‘özel sağlık sistemi’ ile sigorta, önleyici ve koruyucu sağlık hizmetleri ve dijital sağlık uygulamalarını bir araya getirecektir.
Gerçekleştirilen stratejik iş birliği ile Aksigorta Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Özel Sağlık Sigortası poliçe sahipleri, bu özel sağlık sistemine dahil olarak fiziksel ve dijital tüm ayrıcalıklı hizmetlerden yararlanabilmektedir. Geliştireceği yeni iş birlikleri ile Medisa, ekosistemini büyütmeyi; bireylerin sağlık yolculuğunun her adımında yanında olmayı ve tüm paydaşlarına katkı sağlamayı hedeflemektedir.
Bambaşka sigortacılık anlayışı ve değerli olanı koruma amacıyla hareket eden Aksigorta, bu amaç doğrultusunda gerçekleştirdiği çalışmaları üçüncüsünü yayınladığı Sürdürülebilirlik Raporu ile paylaşmıştır. Global Reporting Initiative (GRI) standartları temel seçeneğine uyumlu olarak hazırlanan rapor, 1 Ocak-31 Aralık 2023 tarihleri arasındaki faaliyetleri kapsamaktadır. Raporda, şirket faaliyetlerinden kaynaklanan sosyal, ekonomik ve çevresel etkilere yönelik yönetimsel yaklaşım ve hedefler ile birlikte, elde edilen performans sonuçları ve Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na (SKA) yönelik Aksigorta’nın katkıları da yer almaktadır.
Aksigorta, patili dostların ihtiyaçlarından hareketle çıkarmış olduğu Pati ve Pati Plus ürünlerinin yanına “Aksigorta Pati Plus VetAmerikan” sigortasını eklemiştir. Aksigorta Pati Plus VetAmerikan adı verilen evcil hayvanlara özel sağlık sigortası ürünü, 25 bin TL’den 150 bin TL’ye kadar uzanan teminatlarıyla, kedi ve köpekler için sektördeki en yüksek ayakta ve yatarak tedavi limitleriyle güvence sunmaktadır. İstanbul’da VetAmerikan Hayvan Hastanesi’nde geçerli olan bu ürün ile evcil hayvanlar Türkiye’nin en büyük ve en kapsamlı özel hayvan hastanesinde tedavi olma ve Pati Plus VetAmerikan’ın avantajlarından faydalanma imkânı bulmaktadır.