İşin Geleceğine Uyum

Aksigorta, çalışanlarına yeni dünyanın yetkinliklerini kazandırmakta, yeteneği geliştiren, elde tutan ve tercih edilen bir şirket olmak için çalışmaktadır.

Veri ve teknolojiyi kullanarak, sigorta deneyimini kolay, yalın ve erişilebilir hale getirmek için sürekli gelişen Aksigorta’nın en değerli varlığı çalışanlarıdır.

Aksigorta, bağlı ve sonuç üreten bir organizasyon olmak için çevik yaklaşımla kendini yöneten ekipler oluşturarak; çalışanlarına yeni dünyanın yetkinliklerini kazandırmakta, yeteneği geliştiren, elde tutan ve tercih edilen bir şirket olmak için çalışmaktadır.

İşe alımdan kariyer gelişimine, performans yönetiminden eğitim/gelişim fırsatlarına kadar tüm İnsan Kaynakları uygulamalarında sürekli gelişim ilkesiyle, çalışanların kendilerini, esnek, özgür ve üretken hissedecekleri, Şirket’in ortak hedeflerine en üst seviyede değer katacakları çalışma ortamını yaratmayı hedeflemektedir.

Bu çalışmaların sonucunda Aksigorta, insan kaynakları ve yönetim danışmanlığı alanında dünyanın önde gelen platformlarından Kincentric’in 50 yılı aşkın süredir çalışanlarla gerçekleştirdiği ve işyeri mükemmelliğini ölçümlediği araştırmasında iki yıl üst üste “Türkiye’nin En İyi İşyeri - Kincentric Best Employer” ödülüne layık görülmüştür.

Biz Aksigortalılar Nasıl Çalışırız?

“Sürekli Gelişim” yetkinliğimiz ile gelişim sorumluluğumuzu üstleniyor, hayatın her alanında yeni olanı arıyor, işimizi veri analitiği, teknoloji ve dijital araçlarla geliştiriyoruz. Farkındalığımızı yüksek tutarak, deneyimlerimizden öğreniyor, her zaman daha iyiyi arıyoruz.

“İş Birliği” yetkinliğimiz ile iş ortaklıkları kuruyor, birlikte çalışmanın yaratacağı sinerjiyle sadece kendi fonksiyonunda değil, ortak çalışma platformlarında birlikte çalışmayı destekliyoruz. Bizi birleştiren vazgeçilmez değerlerimizin ışığında iş birliği içerisinde başarmanın gücüne inanıyoruz. Farklılıkları önemsiyor, katılımcı şekilde iş birliğini teşvik ediyoruz.

“Sonuç Odaklılık” yetkinliğimiz ile yaptığımız her işte, üzerinde çalıştığımız her projede sonuç almaya odaklanıyoruz. Bu sayede sürdürülebilir başarı ve yüksek performans için harekete geçiyor, asla vazgeçmeden birlikte sonuç üretiyoruz.

Yetenek Yönetimi

Aksigorta Yetenek Yönetimi ekibi yeteneği Aksigorta’ya çekmek ve geliştirmek için 60 yıllık tecrübesiyle, yeni nesil yeteneklere işe alım sürecinden itibaren en iyi çalışan deneyimini yaşatmaya ve onları kendi en iyilerine ulaştıracak gelişim fırsatları sunmaya odaklanmaktadır. Bu doğrultuda üniversite iş birlikleri, mesleki gelişime odaklanan staj programları düzenlenmekte ve Management Trainee gibi uzun döneme yayılan, modüler özel yetenek programları tasarlayıp hayata geçirmektedir.

İşe Alım: Aksigorta işe alım faaliyetlerinde, işi yapabilecek en yetkin, sonuç odaklı, inisiyatif alabilen, çevik iş gücüne ulaşmak için çalışılmaktadır. Teknolojiyi kullanarak işe, Aksigorta kültürüne ve yeni agile dünyanın ihtiyaçlarına en uygun yetenekleri çekmeye ve seçmeye odaklanmaktadır.

Onboarding: İnsan Kaynakları iş ortaklarımız ve bölüm yöneticilerimiz aramıza yeni katılan çalışanların, ekibi, Şirket’i ve Şirket kültürünü tanıyarak en kısa sürede üretken olmaları ve kendilerini Şirket’e ait hissetmeleri için onboarding süreci boyunca yapılandırılmış bir programla yanlarında olmaktadır.

Aksigorta, çalışanları için Şirket’in ortak hedeflerine en üst seviyede değer katacakları çalışma ortamını yaratmayı hedeflemektedir.

Eğitim Gelişim

Yeni nesil yeteneklerin ve liderlerin gelişim ihtiyaçlarına cevap vermek için dijital araçları kullanan Eğitim Gelişim ekibi, çalışanların kendilerini geliştirmek için tüm kaynaklara, uzmanlığa ve bilgiye en hızlı şekilde ulaştıkları; geribildirim alıp, verdikleri ve birbirlerinden öğrendikleri gelişim programları tasarlamaktadır.

Aksigorta’da eğitimler, “Bağ Kurma”, “Gelişim”, “Yönetim Hazırlık”, “Yönetim” ve “Çevik Dönüşüm” olmak üzere beş ana başlıkta tasarlanmaktadır. Canlı eğitim seansları, e-öğrenme, online sanal sınıflar, online öğrenme yolculukları, konunun uzmanlarından seminer/konferanslar ve deneyim paylaşım toplantıları ile günün ihtiyaçlarına uygun ve aynı zamanda geleceğe odaklanan eğitim çözümleri sunmaktadır.

İşveren markası ile Aksigorta’nın doğru yetenek grubuna doğru şekilde anlatılabilmesi için sosyal iletişim platformları ve genç yetenekler arasında tercih edilen kariyer portallarıyla iş birlikleri kurulmaktadır.

İşe alım sürecinde; yetkinlik bazlı yapılandırılmış online ve yüz yüze mülakatlar, kişilik envanterleri, yetenek testleri ve gelişim merkezi uygulamalarıyla doğru göreve doğru adayların yerleştirilmesi sağlanmaktadır.

İki güçlü ortağının sinerjisiyle Şirket, Aksigortalıların kariyerlerini en doğru şekilde planlamalarını, Sabancı Holding ve Ageas’ı da kapsayan geniş bir alanda sağlam kariyer adımları atmalarını amaçlamaktadır.

Bu doğrultuda “Senin Kariyerin, Senin Aksigorta’n” mottosuyla tüm çalışanlar için rotasyonu ve yetenek gelişimini destekleyen şeffaf bir kariyer yolları haritası sunulmaktadır.

Aksigorta, Belçikalı paydaşı Ageas ile yurt dışında kısa ve uzun dönem kariyer deneyimi fırsatları hazırlamakta; oluşturulan yedekleme planları ile Sabancı Holding Grup şirketlerini de kapsayan geniş bir alanda kariyer fırsatları sunmaktadır.

Yetenek yönetiminin önemli bir parçası olarak iç iletişim araçlarını verimli şekilde kullanan Aksigorta, iki büyük ortağı Sabancı Holding ve Ageas’ın vazgeçilmez değerleri ışığında kendi iş yapış şeklini ve performans artıran yetkinliklerini işveren markasının merkezine koymaktadır.

Aksigorta, iki yıl üst üste “Türkiye’nin En İyi İşyeri - Kincentric Best Employer” ödülüne layık görülmüştür.
“Senin Kariyerin, Senin Aksigorta’n” mottosuyla tüm çalışanlar için rotasyonu ve yetenek gelişimini destekleyen şeffaf bir kariyer yolları haritası sunulmaktadır.

İç İletişim

İletişimin hiç olmadığı kadar önem kazandığı günümüz çalışma ortamında Aksigorta, çalışanlarının birbirileriyle, ekip arkadaşlarıyla ve yöneticileriyle bağlantıda kalmaları için çalışmakta, Aksigortalıları ve ailelerini kapsayacak şekilde bedenen ve zihnen sağlıklı olmalarını amaçlamaktadır.

Bu doğrultuda Aksigortalıları gündeme uygun amaçlarla bir araya getiren online organizasyonlar, happy hour’lar ve kutlamalar düzenlenmektedir. Farklı ilgi alanlarına yönelik sosyal kulüplerle, ortak hobileri paylaşan Aksigortalılar aynı çatı altında buluşturulmakta, Şirket içi ve şirketler arası sanat/spor organizasyonlarına katılımları desteklenmektedir.

Aksigorta, iş yaşamı ve özel yaşam dengesini önemsemektedir. Aksigortalıların zihnen ve bedenen sağlıklı bir yaşam sürmeleri için, wellbeing kapsamında seminerler düzenlenmekte, mobil uygulamalardan faydalanarak; ofis egzersizleri ve sağlıklı yaşama dair ip uçları paylaşılmaktadır.

Aksigorta, içinde bulunduğu topluma ve çevreye duyarlılıkla sosyal sorumluluk projelerini desteklemektedir. Kadının iş yaşamına katılımını ve toplumsal cinsiyet eşitliğini önemseyen Şirket, bu amaçla Sabancı Gönüllüleri çatısı altında çeşitli projelere gönüllü olarak katılarak katkı sağlamaktadır.

Ücretlendirme ve Yan Haklar

Aksigortalılar için sigortacılık sektöründe rekabetçi, performansa dayalı ve adil bir ücret politikası benimsenmektedir. Çalışanların sosyal güvenlik ve sağlık hizmeti ihtiyaçları uygun yan haklar paketleriyle güvence altına alınmaktadır.

İletişimin hiç olmadığı kadar önem kazandığı günümüz çalışma ortamında Aksigorta, çalışanlarının birbirileriyle, ekip arkadaşlarıyla ve yöneticileriyle bağlantıda kalmaları için çalışmaktadır.

Performans Yönetimi

Aksigorta’da net hedeflere ulaşmak için inisiyatif alarak çözümler konusunda çalışanların kendi seçimlerini yapabildikleri, sonuç odaklı bir bakış açısıyla kararlarını alabildikleri ve ürettikleri çıktılardan sorumlu oldukları bir anlayış benimsenmektedir.

Aksigorta’da geribildirimin geliştirici gücüne inanılmakta, hayatın her anında çalışanların gelişimi için geribildirim verilmekte ve istenmektedir.

2019 yılında kullanıma alınan “Nabız” mobil uygulaması ile Aksigorta’da unvandan bağımsız 360 derece geribildirim kültürü yaratılarak, çalışanların diledikleri zaman diledikleri yerden geribildirim alıp vermelerine imkan tanınmaktadır.

“Başarı Yolu” adı verilen performans yönetimi sisteminde iş sonuçlarını ve yetkinlik hedeflerini dengeli şekilde takip edebilmek ve sonucunda bir gelişim planı çıkartabilmek için yılda iki kez Aksigorta’daki performans gözden geçirilmektedir. Performans çıktıları kariyer yolları haritalarında etkin olarak kullanılmaktadır. Ayrıca hedef yetkinliklerdeki performans sonuçlarına göre bir sonraki dönemin eğitim gelişim planına girdi sağlanmaktadır. Mobil İnsan Kaynakları uygulamasıyla performans değerlendirmeden izin süreçlerine kadar tüm İnsan Kaynakları servislerinde kullanıcı dostu, mobil bir deneyim sunulmaktadır.

Aksigortalılar için sigortacılık sektöründe rekabetçi, performansa dayalı ve adil bir ücret politikası benimsenmektedir.
Aksigorta’da geribildirimin geliştirici gücüne inanılmakta hayatın her anında çalışanların gelişimi için geribildirim verilmekte ve istenmektedir.