Dijitalleşme ve İnovasyon

Dijital güvenlik alanında önemli bir sürdürülebilirlik projesine imza atan Aksigorta, Dijital Güvenlik Platformu sayesinde toplumu, geleceğin dijital dünyasının risklerine karşı hazırlamaktadır.

Dijital veriyi çağın en değerli varlığı olarak gören Aksigorta, büyük veri, ileri veri analitiği, siber güvenlik, endüstriyel IoT, robotik işgücü, yapay zekâ ve blokzinciri gibi yeni nesil teknolojilerin geliştirilmesine odaklanmaktadır.

Dijital Güvenlik Platformu

Teknolojinin sağladığı kolaylıklar, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital dönüşüm sürecini hızlandırmış ve bu durum beraberinde dijital güvenlik risklerini de getirmiştir. Siber saldırıların hedefinde olan dördüncü ülke konumunda bulunan Türkiye’de, bir önceki yıla göre %33 daha fazla veri ihlali gerçekleşmiş ve 1 milyondan fazla kişi bu ihlallerden zarar görmüştür. İçinde yer aldığı toplumun gelişimine katkıda bulunmayı hedefleyen Aksigorta, siber risk/dijital risk algısı, bu alandaki güvenlik yaklaşımı ve yaşanan sorunlarla ilgili iki ayrı araştırma gerçekleştirmiştir. Söz konusu araştırmalarda; siber veya dijital riskin ne anlama geldiğinin bilinmediği ve bu durumun doğal bir sonucu olarak önlem de alınmadığı görülmektedir.

Aksigorta, ürün ve hizmetleriyle değişen dünya koşullarına hızla adapte olurken, dönüşen risklere karşı müşterilerinin ve paydaşlarının da farkındalıklarını, bilinçlerini artıracak faaliyetler gerçekleştirmeyi hedeflemektedir.

Aksigorta, teknolojinin ve dijitalleşmenin damgasını vurduğu yeni dünyada toplumsal sorumluluklarını yerine getirmek ve topluma katkı sağlamak amacıyla hayata geçirdiği Dijital Güvenlik Platformu’nu sürdürülebilirlik anlayışının bir gereği olarak görmektedir. Bu bağlamda Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi ve Boğaziçi Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Siber Güvenlik Merkezi ile iş birliği gerçekleştiren Aksigorta, ücretsiz online dijital güvenlik eğitimlerini başlatmıştır. Aileler ve KOBİ’ler için hedef kitleye yönelik farklı içeriklerle oluşturulan ücretsiz online eğitimlerin yanı sıra kurulan Dijital Güvenlik Platformu ile dijital riskler konusunda toplumdaki farkındalığın ve bilgi düzeyinin artması, kurumların ve bireylerin bu konuda daha hazırlıklı olmasına katkıda bulunulması hedeflenmektedir.

Dijital Güvenlik Platformu içerisinde; dijital dünyada kişilerin ve şirketlerin karşılaşabileceği risklerden bu risklere karşı korunma yollarına, çocukların internet ortamında ne kadar güvende olduğundan e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiğine kadar oldukça geniş yelpazede içerikler yer almaktadır.

Dijital Güvenlik Platformu ile herkesin kaliteli bir dijital güvenlik eğitimine katılabilmesi için eşit fırsat yaratmak, siber saldırılar konusunda iş dünyasının bilinçlendirilmesiyle ekonomik büyümeye katkı sağlamak, gelişen bilişim teknolojilerine hem aile hem KOBİ tarafında katkı sağlayacak bir platform yaratmak amaçlanmaktadır. Aksigorta ayrıca, program dâhilinde Boğaziçi Üniversitesi iş birliği ve KOBİ eğitimleri sayesinde eğitim ve iş dünyasında yeni iş birlikleri oluşturmayı; sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konusunda ortaklıklar kurulmasını sağlamayı hedeflemektedir.

Dijital güvenlik ve siber saldırılar konusunda önemli bir referans ve bilgi kaynağı olan platforma www.dijitalguvenlikplatformu.aksigorta.com.tr adresi üzerinden erişilebilmektedir. Platformda iş yerlerine ve ailelere özel farklılaşan ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik belirlenen ücretsiz eğitimler verilmektedir. Eğitimler, azami 100 kişinin katlımı ile Zoom üzerinden verilmekte ve interaktif bir şekilde, soru sorulmasına olanak veren bir yapıda gerçekleştirilmektedir. İş yerlerine ve ailelere yönelik 2020 yıl sonuna kadar toplam dört eğitim gerçekleştirilmiştir. Eğitime katılmak isteyenlerin web sitesi üzerinden kayıt oluşturmaları gerekmekte; çevrimiçi olarak katılamayanlar için ise daha sonra izleyebilecekleri kısa versiyonlar hazırlanmaktadır.

Sitenin yazı içerikleri arasında ise dijital güvenlikle ilgili en güncel haberler, Türkiye’den ve yurt dışından araştırma ve raporlar, makaleler, dünyadan vaka örnekleri, bu alandaki devlet politikaları ve hukuksal düzenlemeler yer almaktadır.

Aksigorta, dijitalleşme, teknoloji ve inovasyonu sürdürülebilir kalkınma için önemli bir araç olarak görmektedir.

Fiat Connect İş Birliği

Aksigorta, Fiat iş birliği ile 2020 yılında kasko poliçelerinde Türkiye’de bir ilk olan “Fiat Yol Arkadaşım Connect Kasko” projesiyle kişiye özel poliçe dönemini başlatmıştır. Bu teknoloji sayesinde aracın kullanım gün sayısı ve müşterinin sürüş skoru kasko fiyatına yansımaktadır. Uygulamayı kullanan sürücüler, araç kullanım verileri analiz edilerek hesaplanan sürüş puanının haricinde; otomobilin kullanım süresine göre kasko poliçelerinde %10’un üzerine çıkan indirimlerden de faydalanabilmektedir. Poliçeye artı bedel yansıtmadan analiz yapan sisteme göre, söz konusu veriler, poliçe yenileme döneminde Aksigorta tarafından değerlendirilmekte ve kasko poliçe indirimleri kişiye özel olarak belirlenmektedir. Böylece, kasko fiyatlarının içindeki göreceli yüksek risk maliyeti, aracını iyi kullanan sürücüye yansıtılmamakta ve kullanım gün sayısı da hesaplamada dikkate alınmaktadır.

Vodafone İş Birliği ile Yepyeni Bir Dijital Satış Kanalı

Hizmetlerini daha fazla kişiye ulaştırmak amacıyla Vodafone ile iş birliği gerçekleştirerek Telcoinsurance Projesi’ni hayata geçiren Aksigorta, farklı ekosistemlere entegre olmaya başlamıştır. Proje kapsamında Vodafone Sigorta Acentesi, Aksigorta güvencesiyle sigorta satışı yapmaktadır. Vodafone Yanımda mobil uygulaması üzerinden DASK ve Vodafone Çağrı Merkezi üzerinden Nolur Nolmaz sigorta ürünlerinin satışına başlayan Aksigorta, 2021 yılında diğer ürünlerini de portföye dahil edecektir.

Aksigorta, Fiat iş birliği ile 2020 yılında kasko poliçelerinde Türkiye’de bir ilk olan “Fiat Yol Arkadaşım Connect Kasko” projesiyle kişiye özel poliçe dönemini başlatmıştır.
Vodafone ile iş birliği gerçekleştirerek Telcoinsurance Projesi’ni hayata geçiren Aksigorta, farklı ekosistemlere entegre olmaya başlamıştır.

Aksigorta, Vodafone Yanımda mobil uygulaması ile API’ler geliştirmiş; böylece tüm satış sürecinin dijitalde başlayarak dijitalde tamamlanması sağlanmıştır.

ADA (Aksigorta Dijital Asistanı)

Sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması olan ADA’yı (Aksigorta Dijital Asistanı) devreye alan Aksigorta, geçtiğimiz iki senede ADA ile 4 milyon başarılı işlem gerçekleştirmiş ve 2020 yılında müşteri memnuniyetini 3 puan artırmayı başarmıştır. Sekiz farklı departmanda 70’den fazla iş sürecini tamamlayan ADA, IDC tarafından “Yılın En İyi Maliyet Düşürme” projesi seçilmiştir.

Teknolojinin gücü sayesinde sigortacılık deneyimini dijitalleştiren Aksigorta, tanımlanmış iş süreçlerinde ADA’yı kullanarak, çalışanlarının daha katma değerli işlere yönlendirilmesini sağlamaktadır. Acentelerden gelen taleplerin cevaplanma süresini 2 saatten 2 dakikaya düşüren ADA ile hasar dosya durumlarında görüntü tanıma teknolojisinin yanı sıra müşterilerin anlık dosya takibini de kolaylaştırmayı amaçlayan Aksigorta, WhatsApp Official Business Account ile sektörde bir ilke daha imza atmıştır. Bu sayede Aksigorta müşterileri, 7/24 ADA ile iletişime geçebilmekte ve hızla çözüme ulaşabilmektedir.

Chat Hızında Çözümler

Hasar anında müşteriye chat hızında dönüş sağlayan Aksigorta’nın ClaimsChat uygulamasıyla, yapay zekâ tarafından eksper, dosya sorumlusu, servis, müşteri temsilcisinin dâhil olduğu bir WhatsApp grubu kurulmaktadır. Müşteriden gelen hasar ihbarından hemen sonra kurulan WhatsApp grubu ile şeffaf ve hızlı bir iletişim ortamı sağlanmaktadır. Müşteri hasar fotoğraflarını kurulan WhatsApp grubuna atmakta; talep dosyası otomatik olarak indekslenmekte ve eksper tarafından rapor için müşteriye sorular sorulmaktadır. Dosya sorumlusu da hasar ve ödeme bilgisini gruptan paylaşmaktadır. Süreç sonunda yapay zekâ tarafından, tüm bu konuşmanın duygu analizi yapılmakta ve bilgiler CRM’e aktarılmaktadır.

Öte yandan chatbot uygulamasıyla teklif aşamasını da dijitale taşımış olan Aksigorta, tüm tanımlı operasyonel hizmetlerini hızlı ve güvenilir hale getirmektedir.

Mobil Uygulamalar

Teknolojinin gücünü kullanarak geleceğin sigortacılık sistemini inşa eden Aksigorta, Aksağlık, Bambaşka Acenteler Kulübü, Aksiyon ve Nabız gibi mobil uygulamalarıyla hem müşterilerinin hem de çalışan ve acentelerinin hayatlarını kolaylaştırmayı ve süreçleri hızlandırarak olumlu deneyimler yaşatmayı amaçlamaktadır.

Aksigorta’nın iOS ve Android uyumlu akıllı cep telefonlarına indirilebilen Aksağlık mobil uygulaması, hâlihazırda müşterilerine nöbetçi eczanelerden canlı desteğe, poliçe bilgilerinden anlaşmalı kurumlara kadar pek çok hizmet sunmaktadır. Aksigorta müşterileri, uygulama sayesinde acil durumlarda tek tıkla ambulans çağırabilmekte; anlaşmalı sağlık kurumlarının adres bilgisi ve yol tarifine erişebilmekte ve poliçe bilgilerini 7/24 görüntüleyebilmektedir. Koronavirüs sebebiyle 2020 yılında uygulamada gerçekleştirilen güncellemelerle, kullanıcılar, anlaşmalı kurumlarda yaptığı muayenelerde provizyon aşamalarını uygulama üzerinden takip edebilmekte; ayrıca, anlaşmasız bir kuruma gittikten sonra şirketten geri ödeme alabilmek için uygulama üzerinden hızlıca faturanın fotoğrafını yükleyerek başvurularını gerçekleştirebilmektedirler. Böylece 20.000 TL’ye kadar olan sağlık harcamalarının fatura asıllarını şirkete gönderme zorunluluğunu da ortadan kaldırmış olan Aksigorta, bu süreçte sağlık sigortası yaptırmak isteyen müşterileri için de işlemleri online olarak yürütme kararı almıştır. Poliçe oluşturma süreçlerinde müşterilerden online onay alan Şirket, bu süreçte ıslak imza şartı aramamaktadır.

Güncel CRM, mobil ve yapay zekâ teknolojilerinin bir bileşimi olan Aksiyon uygulaması ise Aksigorta satış ekibinin ofiste ve sahada birçok ihtiyacını karşılamak üzere tasarlanmıştır.

Anlık geribildirim ve ödüllendirme uygulaması Aksigorta Nabız ile sürekli gelişimi destekleyen Aksigorta, acentelerinin gelişimi için de sürekli destek olmakta ve Bambaşka Acenteler Kulübü ile daima acentelerinin yanında olduğunu göstermektedir.

Yapay Zekâ Teknolojileri

Türkiye sigorta sektörüne yapay zekâyı kazandıran Aksigorta, son kullanıcı açısından oldukça önemli bir gelişme olan risk fiyatlandırma süreçlerini de yapay zekâ desteği alarak çözümlemeye başlamıştır. Türkiye sigorta sektöründe bir ilke daha imza atan Şirket, 2020 yılında bütün bireysel trafik portföyünü yapay zekâ ile fiyatlamaya başlamış ve bu projeyle IDC CIO Ödülleri’nde “Yılın En İyi İş Geliştirme Projesi” ödülünü almıştır. Özellikle sektörde çok önemli yeri olan zorunlu trafik sigortalarında yapay zekâyla fiyatlama yapan Aksigorta, önümüzdeki yıl içerisinde yapay zekâ destekli fiyatlamanın diğer ürünler için de yaygınlaştırılmasını hedeflemektedir.

Veri Analitiği

İleri veri analitiği yatırımlarını tamamlayan Aksigorta, Sabancı Üniversitesi ve SabancıDx ile acente davranış tahminlemesi ve kasko potansiyel analizi üzerine çalışmalar gerçekleştirmiştir. Çalışmalar kapsamında data governance yapısını kuran Aksigorta, şirket genelinde veri sahipliğinin oluşturulmasını sağlamıştır. Şirket’in veri analitiği yönetimi, IDC CIO tarafından da ödüllendirilmiştir.

Aksigorta, WhatsApp Official Business Account ile sektörde bir ilke daha imza atmıştır.
Sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması olan ADA’yı devreye alan Aksigorta, geçtiğimiz iki senede ADA ile 4 milyonu aşkın başarılı işlem gerçekleştirmiştir.