İŞİN GELECEĞİNE UYUM

AKSİGORTA’NIN EN DEĞERLİ VARLIĞI: ÇALIŞANLAR

Aksigorta; çalışanlarıyla birlikte teknolojinin desteğiyle sürekli öğrenmekte ve kendi en iyisine ulaşmak için gelişimi desteklemektedir.

Aksigorta

Sürdürülebilir bir yaşam için yeni nesil çözümlerle değerli olanı birlikte korumak amacıyla sürekli gelişen Aksigorta’nın en değerli varlığı çalışanlarıdır.

Aksigorta, bağlı ve sonuç üreten bir organizasyon olmak için çevik, kendi kendini yöneten ekipler oluşturarak; çalışanlarına işin geleceğine uygun yetkinlikler kazandırmakta, yeteneği geliştiren, elde tutan ve tercih edilen bir şirket olmak için çalışmaktadır.

İşe alımdan kariyer gelişimine, performans yönetiminden eğitim/gelişim fırsatlarına kadar tüm İnsan Kaynakları uygulamalarında sürekli gelişim ilkesiyle, çalışanların kendilerini daha esnek ve özgür hissedecekleri, ortak hedefler doğrultusunda değer üretecekleri bir çalışma ortamı yaratmayı hedeflemektedir.

Aksigorta, insan kaynakları ve yönetim danışmanlığı alanında dünyanın önde gelen platformlarından Kincentric’in 50 yılı aşkın süredir çalışanlarla gerçekleştirdiği ve işyeri mükemmelliğini ölçümlediği araştırmasında dört yıl üst üste “Türkiye’nin En İyi İşyeri- Kincentric Best Employer” ödülüne layık görülmüştür.

Aksigortalılar;

  • Özgür, esnek, çevik çalışır ve üretkendir. Net hedeflere ulaşmak için inisiyatif alır, çözümler konusunda kendi seçimlerini cesaretle yapar. Ürettiği çıktılardan sorumlu olur.
  • Güvene dayalı ilişki kurar ve ilişkilerini karşılıklı diyalog ve empati ile sürekli kılar. İş birlikleri kurar, birbirinden öğrenir ve birlikte heyecanlandığı, ‘ait’ hissettiği bir kültürü deneyimler.
  • Tüm kaynaklara, uzmanlığa ve bilgiye en hızlı şekilde ulaşır; teknolojiyi kullanarak katma değeri yüksek işlere odaklanır ve bu şekilde kendini, işini ve şirketini geliştirir.
Aksigorta, Kincentric’in çalışanlarla gerçekleştirdiği ve işyeri mükemmelliğini ölçümlediği araştırmasında dört yıl üst üste “Türkiye’nin En İyi İşyeri- Kincentric Best Employer” ödülüne lâyık görülmüştür.

Yetenek Yönetimi

Yeteneği Aksigorta’ya çekmek ve geliştirmek için 60 yıllık tecrübesiyle, genç yeteneklere işe alım sürecinden itibaren en iyi çalışan deneyimini yaşatmaya ve kendi en iyilerine ulaştıracak gelişim fırsatları sunmaya odaklanılmaktadır.

Üniversite iş birlikleri, mesleki gelişime odaklanan staj programları düzenlenmekte ve NEXTPLORE Management Trainee gibi uzun döneme yayılan, modüler özel yetenek programları tasarlayıp hayata geçirilmektedir.

Teknolojiyi kullanarak işin geleceğine, Aksigorta kültürüne ve yeni Agile dünyanın ihtiyaçlarına en uygun yetenekleri çekmeye ve seçmeye odaklanmaktadır. Yetkinlik bazlı yapılandırılmış online ve yüz yüze mülakatlar, kişilik envanterleri, yetenek testleri ve gelişim merkezi uygulamalarıyla doğru göreve doğru adayların yerleştirilmesi sağlanmaktadır.

Yeni Aksigortalıların çalışma arkadaşlarını, organizasyonu ve kurum kültürünü tanıyarak en kısa sürede adapte olmaları ve kendilerini ait hissetmeleri için dijital araçlarla desteklenen onboarding süreci boyunca yapılandırılmış bir programla yanlarında olmaktadır.

Aksigorta teknolojiyi kullanarak işin geleceğine, Şirket kültürüne ve yeni çevik dünyanın ihtiyaçlarına en uygun yetenekleri çekmeye ve seçmeye odaklanmaktadır.

Eğitim Gelişim

Yeni nesil yeteneklerin ve liderlerin gelişim ihtiyaçlarına cevap vermek için Eğitim Gelişim ekibi, çalışanların kendilerini geliştirmek için tüm kaynaklara, uzmanlığa ve bilgiye en hızlı şekilde ulaştıkları; geri bildirim alıp, verdikleri ve birbirlerinden öğrendikleri gelişim programları tasarlamaktadır. Aksigorta, çalışanlarıyla birlikte teknolojinin desteğiyle sürekli öğrenmekte ve kendi en iyisine ulaşmak için gelişimi desteklemektedir.

Canlı eğitim seansları, e-öğrenme, online sanal sınıflar, online öğrenme yolculukları, konunun uzmanlarından seminer/konferanslar ve deneyim paylaşım toplantıları ile günün ihtiyaçlarına uygun ve aynı zamanda geleceğe odaklanan eğitim çözümleri sunmaktadır.

İki güçlü ortağının sinerjisiyle Şirket, Aksigortalıların kariyerlerini en doğru şekilde planlamalarını, Sabancı Holding ve Ageas’ı da kapsayan geniş bir alanda sağlam kariyer adımları atmalarını amaçlamaktadır. Bu doğrultuda “Senin Kariyerin, Senin Aksigorta’n” mottosuyla tüm çalışanlar için rotasyonu ve yetenek gelişimini destekleyen şeffaf bir kariyer yolları haritası sunulmaktadır.

Aksigorta, Belçikalı paydaşı Ageas ile yurt dışında kısa ve uzun dönem kariyer deneyimi fırsatları hazırlamakta; oluşturulan yedekleme planları ile Sabancı Holding Grup şirketlerini de kapsayan geniş bir alanda kariyer fırsatları sunmaktadır.

İç İletişim

İki büyük ortağı Sabancı Holding ve Ageas’ın vazgeçilmez değerleri ışığında kendi iş yapış şeklini ve performans artıran yetkinliklerini işveren markasının merkezine koymaktadır. İş yaşamı ve özel yaşam dengesini sağlamak adına Aksigortalıları ve ailelerini kapsayacak şekilde zihnen ve bedenen sağlıklı bir yaşam için, WELLPOWER kapsamında seminerler düzenlenmekte, mobil uygulamalardan faydalanarak; ruh beden ve zihnin sağlıklı olmasına dair ip uçları paylaşılmaktadır.

Aksigortalıları gündeme uygun amaçlarla bir araya getiren organizasyonlar ve etkinlikler düzenlenmektedir. Farklı ilgi alanlarına yönelik sosyal kulüplerle, ortak hobileri paylaşan Aksigortalılar aynı çatı altında buluşturulmakta, şirket içi ve şirketler arası sanat/spor organizasyonlarına katılımları desteklenmektedir.

Ücretlendirme ve Yan Haklar

Aksigortalılar için sigortacılık sektöründe rekabetçi, performansa dayalı ve adil bir ücret politikası benimsenmektedir. Çalışanların sosyal güvenlik ve sağlık hizmeti ihtiyaçları uygun yan haklar paketleriyle güvence altına alınmaktadır.

Aksigortalıları ve ailelerini kapsayacak şekilde zihnen ve bedenen sağlıklı bir yaşam için, “WELLPOWER” kapsamında seminerler düzenlenmektedir.

Performans Yönetimi

Aksigorta’da net hedeflere ulaşmak için inisiyatif alarak çözümler konusunda çalışanların kendi seçimlerini yapabildikleri, sonuç odaklı bir bakış açısıyla kararlarını alabildikleri ve ürettikleri çıktılardan sorumlu oldukları bir anlayış benimsenmektedir. Geribildirimin geliştirici gücüne inanılmakta, hayatın her anında çalışanların gelişimi için geribildirim verilmekte ve istenmektedir. 2019 yılında kullanıma alınan “Nabız” mobil uygulaması ile Aksigorta’da unvandan bağımsız 360 derece geribildirim kültürü yaratılarak, çalışanların diledikleri zaman diledikleri yerden geribildirim alıp vermelerine imkân tanınmaktadır.

Perfx Aksigorta’nın değişen çalışma modellerine ve buna bağlı oluşan performans değerlendirme ihtiyaçlarına hizmet eden yeni performans yönetim sistemidir. Sistemin kritik özellikleri şeffaf, esnek ve geri bildirim odaklı olmasıdır. Perfx’te çalışanlar birbirlerinin hedeflerini görebilir. Performans formları yıl boyunca sistemde açıktır ve hedef belirleme dönemi dışında da çalışanlar dilediği zaman hedeflerini değiştirebilir ya da güncelleyebilir.

Aksigorta Games satış ekipleri için tasarlanan ve kulüp yapısından oluşan bir performans ve kariyer yönetim sistemidir. Bu program ile satış ekiplerinin başarılı performansını duyurmak, yeteneği desteklemek ve satış ekiplerine kendi kariyerlerini yönetebilme fırsatı sunulmaktadır. Aksigorta Games’te bulunan 4 farklı kulübün giriş koşulları ve sağladığı avantajlar değişir; satış ekipleri, gösterdikleri performanslara göre ilgili kulüplere dahil olur ve çeşitli avantajlardan faydalanır.

Bambaşkasın Ödülleri

Aksigorta’daki ödüllendirme faaliyetlerinin tek bir çatı altında toplandığı, kapsamlı bir tanıma-takdir ve anlık ödüllendirme programıdır. Bu program kapsamında Klasikler, Başarı Hikayeleri ve Sürprizler gibi farklı amaçlara hizmet eden ödüllendirmeler yapılmaktadır. Bambaşkasın ödülleri ile uzaktan çalışmayla beraber tanıma & takdir faaliyetleri kapsamlı bir şekilde başarıyla yürütülmektedir.

Sürdürülebilir İş Modeli

Aksigorta, içinde bulunduğu topluma ve çevreye duyarlılıkla sosyal sorumluluk projelerini desteklemektedir. Kadının iş yaşamına katılımını ve toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen Şirket, toplumsal cinsiyet eşitliği bilinciyle çalışanlarına eşit ve adil bir çalışma ortamı sunan Aksigorta, Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Kurumu ile Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi tarafından hazırlanan Kadının Güçlenmesi Prensipleri Sözleşmesi’ni (Women’s Empowerment Principles – WEP’s) imzalamıştır.

2021 yılında bambaşka bir çalışma modeli olarak tanımlanan Smart@Work modeliyle yepyeni bir dünyada bambaşka bir Aksigorta dönemi başladı. Smart@work, pandemi ile hayatımıza giren, yeni nesil ve dijital dünyaya uyumlu olarak fiziksel birlikteliği zorunluluk olmaktan çıkaran ve mekân bağımsız çalışmayı destekleyen; esnekliğe, özgürlüğe ve sonuç üretmeye odaklanan, yeni dünya ihtiyaçlarına uygun çözümlerin tasarlanıp hayata geçirilmesi ile iş yapma şeklinde birçok yeniliğe olanak sağlayan yeni çalışma modelidir.

Smart@work ile fiziksel çalışma ortamını ve araçlarını işin geleceğine uyumlu hale getirerek değişime ve gelişime uyum sağlama yeteneğini en üst düzeye çıkaracak bir çalışma deneyimi sunmakta, sürdürülebilir bir gelecek için tüm çalışanlarıyla birlikte değer yaratmayı amaçlamaktadır.

Aksigorta daha yeşil bir dünya ve sürdürülebilir bir gelecek için sürdürülebilirlik önceliklerini şirket stratejisinde tanımlamıştır. Toplumu ve çalışanlarını özellikle risk farkındalığını artırmayı amaçlayan projelerle desteklemektedir. Tüm paydaşlarıyla birlikte sürdürülebilirlik amaçları çatısında buluşmak için faaliyetlerini ve politikalarını sürdürülebilirlik ilkeleriyle uyumlu hale getirmeye çalışmaktadır. Doğaya ve insana saygılı, sürdürülebilir bir iş modeliyle paydaşları için değer yaratmayı hedefler. Oluşturulacak sürdürülebilirlik politikası ile şirketin ve müşterilerinin iş ve diğer faaliyetlerine ilişkin olumsuz çevresel ve sosyal etkileri asgari düzeye indirmeye, olumlu etkileri ise azami ölçülerde yükseltmeye yönelik temel ilke ve esasları ortaya koyacaktır.