2021 FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

RİSK BÜYÜKTÜR SİGORTA

2021 Yılı Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi - Aksigorta Mobil'le Mümkün

Aksigorta’nın “Bambaşka” sigortacılık anlayışının temelinde müşterilerine yalnızca hasar anında dokunmak değil; hayatlarındaki tüm potansiyel risklerini yönetmelerine destek olan ve bu eksende ürün, hizmet ve deneyim sunan bir “risk yoldaşı” olmak yatmaktadır.

MÜŞTERİLER

Aksigorta Mobil Uygulaması

Aksigorta, yeni nesil sigortacılık vizyonunu bir sonraki adıma taşıma hedefiyle hayata geçirdiği mobil uygulaması ile müşteri deneyimini üst sıralara taşımaktadır. Uygulama; müşteriler için diğer tüm kanallarla entegre olacak dijital bir hizmet noktası sunması, bu sayede müşterilere çoklu kanal özgürlüğü sağlaması ve Aksigorta’nın farklı sektörlerdeki iş birlikleriyle müşterilerine daha fazla değer yaratabilmesinin yanı sıra acente ve müşteri arasında yeni bir ilişki kurma biçimi sağlayacak dijital bir platform olmasıyla da ön plana çıkmaktadır. Aksigorta, mobil uygulamasıyla satış öncesine ve sonrasına da odaklanarak müşterilerinin risk dünyasında yer alabileceği anlamlı bir ilişki yaratabilmeye odaklanmaktadır.

Aksigorta mobil uygulaması, müşterilere çağrı merkezi ve risk danışmanı uygulamaları ile online ve offline dünya arasında geçirgenlik sağlamaktadır. Müşterilerin risklerini tek bir adresten takip etmeleri amacıyla, başka şirketlerdeki poliçelerini de Aksigorta mobil uygulamaya ekleyebilmelerini ve buradan poliçelerinin takibini yapabilmelerini sağlamaktadır. Aksigorta, her durumda müşterilerine yoldaşlık edebilmek amacıyla hasar danışmanlarını görünür kılmış ve erişilebilirliğini artırmıştır. Karmaşık poliçe dünyasını müşteri odaklı bir bakış açısıyla yeniden tasarlayarak ekranlara yansıtan Aksigorta, hasar anının ötesinde sigortacılığın sunduğu avantajlar ve artı değerleri görünür kılan bir platform yapısı tasarlamıştır.

Aksigorta, her durumda müşterilerine yoldaşlık edebilmek amacıyla hasar danışmanlarını görünür kılmış ve erişilebilirliğini artırmıştır.

Yapay Zekâ Fiyatlandırması

Sigortacılığın temelinde gelecekte oluşabilecek risklerin ve bundan doğacak maliyetin hesaplanması bulunmaktadır. Bu hesaplamanın hassas ve doğru yapılması, şirket açısından gereksiz zararın önüne geçmeyi sağladığı gibi müşteri açısından da daha uygun ve daha âdil fiyatlı ürüne ulaşmayı mümkün kılmaktadır. Genelde sigorta sektöründe bireysel sigortalarda özellikle de motor ürünlerinde aktüerler GLM modelleriyle bu karmaşık hesaplamayı yapmaktadır. Aksigorta, bunun üzerine veri bilimcileri de işin içine katarak yapay zekâ algoritmalarıyla bir katman daha oluşturmuş ve bu durum Aksigorta’nın trafik ve kasko ürünü fiyatlarını çok daha uygun ve rekabetçi hale getirmiştir. Aksigorta yapay zekâ fiyatlandırması ile müşterilerine en âdil fiyatı sunarak hem müşterilerinin bütçelerini korumakta hem de kârlılık ve pazar payı anlamında fayda sağlamaktadır.

Chatbot

Hasar anında müşteriye chat hızında dönüş sağlayan Aksigorta’nın ClaimsChat uygulamasıyla, yapay zekâ tarafından eksper, dosya sorumlusu, servis, müşteri temsilcisinin dâhil olduğu bir WhatsApp grubu kurulmaktadır. Müşteriden gelen hasar ihbarından hemen sonra kurulan WhatsApp grubu ile şeffaf ve hızlı bir iletişim ortamı sağlanmaktadır. Süreç sonunda yapay zekâ tarafından, tüm bu konuşmanın duygu analizi yapılmakta ve bilgiler CRM’e aktarılmaktadır. Öte yandan chatbot uygulamasıyla teklif aşamasını da dijitale taşımış olan Aksigorta, tüm tanımlı operasyonel hizmetlerini hızlı ve güvenilir hale getirmektedir.

Online Ekspertiz

Hem oto hem de oto dışı alanda uzaktan ekspertiz hizmeti vermeye çok önceden başlamış olan Aksigorta, pandemi ile birlikte bu hizmetini çok daha etkin bir şekilde kullanmaya başlamıştır. Bu bağlamda sisteme yüklenen fotoğraflar üzerinden ekspertiz işlemlerinin yürütülmesini sağlayan Aksigorta, müşterileri ile telefon, video konferans ve WhatsApp aracılığıyla temas kurmaktadır. Fiili ekspertiz uygulamasında 1 haftayı bulabilen hasar dosyası kapama işlemleri, uzaktan ekspertiz ile 20 dakika gibi oldukça kısa bir sürede tamamlanmakta ve böylece randevulaşma sürecinin getireceği olası müşteri memnuniyetsizliğini de ortadan kaldırmaktadır.

Mobille Bitir Projesi

Banka Sigortacılığı kanalında yeni nesil sigortacılık deneyimi oluşturan Aksigorta, pandemi nedeniyle durma noktasında gelen şube kanalı sigorta ürünü satışlarının tekrar ivme kazanarak sürdürülebilir olmasını sağlamıştır. Aksigorta, Mobille Bitir Projesi kapsamında müşterilerine, Akbank şubelerinden gerçekleştirilen sigorta ürünü satışlarını Akbank Mobil uygulamasından onaylama imkânı sunmaktadır. Proje sayesinde; kasko, trafik, konut, eşya, iş yeri, mini sağlık gibi şube kanalından satışı yapılabilen bütün sigorta ürünleri, sıfır kâğıt tüketimiyle ve ıslak imzaya gerek kalmadan Akbank Mobil’de müşteriler tarafından saniyeler içinde onaylanabilmektedir.

Özel Gün Kutlamaları

Özel günlerde de müşterilerinin yanında olan Aksigorta, Kadınlar Günü ve Anneler Günü’nde Hayata Devam Sigortası’na sahip tüm kadın müşterilerine Mamografi veya Meme USG hizmeti hediye etmiştir. Aksigorta, Babalar Günü’nde ise kampanya döneminde Hayata Devam Sigortası’na sahip olacak tüm erkek müşterilerine PSA hizmeti hediye etmiş; bu bağlamda Hayata Devam Sigortası ile ani gelişen 13 farklı durum ve tehlikeli hastalık risklerine karşı güvence sağlayan sigortalılar ayrıca, Onkoloji Destek Paketi’ne de sahip olmuşlardır.

Online Sigorta Sözlüğü

Müşterilerinin sigortacılık işlemlerini daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilmeleri için online sigorta sözlüğünü hayata geçiren Aksigorta, kendine özgü bir jargona sahip olan sigortacılık kavramlarının çok daha anlaşılabilir olmasını sağlamıştır. Aksigorta; yalın, kolay ve erişilebilir sigortacılık anlayışıyla müşterileriyle aynı dili konuşabilmek adına Google arama motorunda en çok aranan sigorta kavramlarını araştırarak, bu kavramların açıklamalarını bir online sözlük haline getirmiş; böylece Aksigorta müşterisinin yanı sıra, tüm internet kullanıcılarının da ihtiyaç anında danışacakları bir başvuru kaynağı ortaya çıkarmıştır. Şuan yaklaşık 150 sigorta teriminin bulunduğu sözlüğün, zaman içerisinde yeni kavramlarla zenginleştirilerek, güncel bir bilgi kaynağı haline getirilmesi planlanmaktadır.

İş Birlikleri

Türkiye’de bir ilk olan “Fiat Yol Arkadaşım Connect Kasko” Projesi’yle kişiye özel poliçe dönemini başlatan Aksigorta, müşterilerine fayda sağlayacak iş birliği projelerine devam etmektedir. Fiat iş birliği sayesinde aracın kullanım gün sayısı ve müşterinin sürüş skoru kasko fiyatına yansımaktadır. Uygulamayı kullanan sürücüler, araç kullanım verileri analiz edilerek hesaplanan sürüş puanının haricinde; otomobilin kullanım süresine göre kasko poliçelerinde %10’un üzerine çıkan indirimlerden de faydalanabilmektedir. Poliçeye artı bedel yansıtmadan analiz yapan sisteme göre, söz konusu veriler, poliçe yenileme döneminde Aksigorta tarafından değerlendirilmekte ve kasko poliçe indirimleri kişiye özel olarak belirlenmektedir.

Hizmetlerini daha fazla kişiye ulaştırmak amacıyla Vodafone ile iş birliği gerçekleştirerek Telcoinsurance Projesi’ni hayata geçiren Aksigorta, farklı ekosistemlere entegre olmaya başlamıştır. Proje kapsamında Vodafone Sigorta Acentesi, Vodafone Yanımda mobil uygulaması ve Vodafone Çağrı Merkezi üzerinden Aksigorta güvencesiyle sigorta satışı yapmaktadır.

Online Sağlık Danışmanlığı

Online sağlık danışmanlığı hizmeti ile Aksigorta, hem süreç hem de branş sayısı ve doktor seçeneğinin çeşitliliği gibi fark yaratan hizmetlerle ön plana çıkmaktadır. Akbireysel, Aksağlık, Tamamlayıcı Sağlık sigortası, Hayata Devam Sigortası, Kolay Sağlık gibi sağlık poliçelerinden birine sahip olan Aksigortalılar, 14 farklı branştan alanında uzman doktorların yanı sıra uzman diyetisyenler ve psikologlarla da online görüntülü görüşebilmektedirler.

SİGORTACILIK SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİNİ DESTEKLEYEN FAALİYETLER

Mobil uygulamanın adını ve imajını yenileyen Aksigorta, artık “Bambaşka Acenteler Kulübü” isimli mobil uygulamasıyla acentelerinin hayatını kolaylaştırmaya devam etmektedir.

2021 Yılı Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi - Acenteler Anlatıyor

ACENTELER

Bambaşka Acenteler Kulübü

Türkiye genelindeki 3.000’i aşkın acentesinin iş süreçlerini hızlandırmayı hedefleyen Aksigorta, bu amaçla acentelerine özel mobil uygulaması “Ayrıcalıklar Dünyası”nı yenilemiştir. Mobil uygulamanın adını ve imajını yenileyen Aksigorta, artık “Bambaşka Acenteler Kulübü” isimli mobil uygulamasıyla acentelerinin hayatını kolaylaştırmaya devam etmektedir. Mobil uygulamanın güncelleme sürecinde acentelerinin ihtiyaçlarına odaklanan Aksigorta, yenileme ekranlarını baştan sona değiştirmiş; acentelerinin yenileme sürecini yönetirken ihtiyaç duyacakları tüm bilgileri görüntüleyebilecekleri bir de modül tasarlamıştır.

Bambaşka Acenteler Kulübü; üretim, yenileme, poliçe görüntüleme, acentelerin açtıkları talep kayıtları, bulundukları segment, segment ayrıcalıkları ve bir üst segmente nasıl çıkacakları, kampanyalar, başarı rüzgârı, komisyon ve hedef komisyonun yanı sıra hasar süreçleri hakkında da acentelerin anlık bilgilenmesini sağlamaktadır.

Bambaşka Sigortacılık Akademisi

Sigorta sektörünün en önemli oyuncularından biri olan Aksigorta, sektörün gelişimini desteklemek ve daha ileriye taşımak amacıyla “Bambaşka Sigortacılık Akademisi” eğitim projesini hayata geçirmiştir. Bilgi Üniversitesi iş birliği ile ortaya çıkan bu eğitim projesi ile sektörün var olan başarı çıtasını çok daha yüksek bir seviyeye çıkarmayı hedefleyen Aksigorta, yalnızca kendi acentelerinin değil, sektörün tüm paydaşlarının ve kariyerini sigortacılık sektöründe inşa edecek olan üniversite öğrencilerinin de gelişimine katkıda bulunmaktadır. Akademi kapsamında 9 bine yakın katılımcıya 20 farklı eğitim verilmiştir.

Şimdi Acenteler Anlatıyor

Acente kanal iletişimini güçlendirmek amacıyla gerçekleştirilen “Şimdi Acenteler Anlatıyor” Projesi’nde, Aksigorta’nın acenteleri, şirketin onlara ve müşterilerine sağladığı fayda ve uygulamaları, yeni acentelere verecekleri tavsiyeleri, video röportaj formatında anlatmaktadır. Aksigorta’nın acenteleriyle olan ilişkisini pekiştirirken, yeni acenteler için de tavsiye ve deneyim fırsatı sunacak olan proje kapsamında, ülke genelindeki 10 bölgeden 40 acente ile gerçekleştirilen çekimler, her hafta Aksigorta’nın Instagram, Facebook ve Youtube sayfalarında yayınlanmaktadır.

Hediyeler

Aksigorta, Kadınlar Günü ve Anneler Günü’nde acente ve kadın çalışanlarının tümüne Mamografi veya Meme USG hizmeti hediye etmiş; Babalar Günü’nde ise acente ve erkek çalışanlarının tümüne PSA hizmeti hediye etmiştir.

Acentelerinin Ramazan ayını ve 1 Mayıs Emek ve İşçi Bayramı’nı da kutlayan Aksigorta, acentelerine ve 10.000’i aşkın acente çalışanına belirli marketlerde kullanabilecekleri alışveriş çekleri hediye etmiştir.

2021 Yılı Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi - Dijital Güvenlik Platformu

ÖNE ÇIKAN DİĞER GELİŞMELER

Women’s Empowerment Principles (WEPs)

Toplumsal cinsiyet eşitliği bilinciyle çalışanlarına demokratik bir çalışma ortamı sunmaya devam eden Aksigorta, Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Kurumu ve Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi tarafından hazırlanan Kadının Güçlenmesi Prensipleri Sözleşmesi’ni (Women’s Empowerment Principles – WEPs) imzalamıştır. Sözleşme ile Aksigorta, toplumsal cinsiyet eşitliği adına hâlihazırda yürüttüğü pek çok çalışmayı da WEPs’in 7 temel prensibi doğrultusunda güçlendirmiştir. Cinsiyet eşitliği bilinci konusunda kurumda farkındalık yaratmak amacıyla 2013 yılında İş’te Eşitlik Bildirgesi’ni imzalayan Aksigorta çalışanlarının %50,3’ü; yönetici kadrosunun ise %32’si kadınlardan oluşmaktadır.

Tüm iletişim kanallarında cinsiyet ayrımı yapmayan bir yaklaşım sergileyerek kadın erkek eşitliğini bulunduğu her platforma taşımaya çalışan Aksigorta, cinsiyet eşitliği konusunu eğitim ve seminerlerle de desteklemektedir.

Dijital Güvenlik Platformu

Aksigorta’nın toplumsal fayda anlayışıyla ücretsiz olarak hayata geçirdiği Dijital Güvenlik Platformu, hedef kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanmıştır. Dijital güvenlik ve siber saldırılar konusunda önemli bir referans ve bilgi kaynağı haline gelen Dijital Güvenlik Platformu; iş yerleri, aileler ve bireyler için oldukça zengin bir içerik sunmaktadır. Sitede; Boğaziçi Üniversitesi uzmanlarından ücretsiz online dijital güvenlik eğitimleri, dijital farkındalığı artırmaya yönelik videolar, dijital dünyaya dair en güncel haberler, Türkiye’den ve yurt dışından araştırma ve raporlar, makaleler, dünyadan vaka örnekleri, alanında uzman kişilerle gerçekleştirilen podcast serisi yer almaktadır. Kurulduğu Kasım 2020 tarihinden bu yana 1 milyonun üzerinde tekil ziyaretçi sayısına ulaşan Dijital Güvenlik Platformu, 1,5 milyon defa ziyaret edilmiştir.

İTÜ Çekirdek InsurTech Programı

Aksigorta, geleneksel hale gelen İTÜ Çekirdek InsurTech Program paydaşlığı kapsamında geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu sene de yenilikçi iş fikirlerine sahip, başarılı girişimlere hibe desteğinde bulunmaya devam etmiştir. 2021 yılında ebeveyn ve çocuk gelişim platformu olan Kidolog ve tamamlayıcı sağlık sigortalarında iş ortaklığı sağlayan Tamamliyo.com girişimlerine destek olan Aksigorta, bu alanda sektörel bir ekosistem oluşturmak amacıyla girişimlerin ticarileşmesi ve global başarı hikâyeleri oluşturmalarını desteklemeye devam edecektir.

Reklam Filmleri

Aksigorta, karşılaştığı küçük aksilikler için sigorta yaptırmanın pahalı olduğunu düşünenlere 2021 yılında bir reklam filmi serisiyle seslenmiştir. Seride, kapıda kalma, klima bakımı, tavan akıtması gibi evde yaşanabilecek küçük aksilikler için “Ben sigorta yaptıracak kadar zengin değilim” diyerek tanıdık ustalara yüzlerce lira harcayan bir adamın hikâyeleri anlatılmakta ve izleyiciler, Aksigorta Ev ve Eşya Sigortası yaptırmaya davet edilmektedir.

Kaskosunu ilk gördüğü yerde yaptıranlara seslenen Aksigorta’nın diğer bir reklam filmi ise en iyi kavunu bulmak için yollara düşen ve en sonunda sınır kapısına kadar gelen bir çiftin hikâyesini anlatmaktadır. Aksigorta, hedef kitlesine “Bir kavun için bu kadar yol gidiyorsunuz, kaskoyu neden ilk gördüğünüz yerde yaptırıyorsunuz?” diye sorarak kasko yaptırmadan önce mutlaka Aksigorta’ya da bakmalarını ve teklif almalarını önermektedir.

AKUT’a Deprem Tırı Bağışı

Aksigorta, AKUT ile birlikte, başta deprem olmak üzere sel ve yangın gibi doğal afetler konusunda toplumu bilgilendirmek amacıyla 2010 yılında başlattığı “Hayata Devam Türkiye” Projesi’nin ikonik tırını, partneri AKUT’a bağışlamıştır. Depremler başta olmak üzere, afetler konusundaki bilgi yetersizliğinin, kayıpları daha da artırdığı gerçeğinden yola çıkılarak başlatılan projede, 5 yıl boyunca 52 il ve 174 ilçe meydanında 5,4 milyon kişiye ulaşılmıştır. AKUT’a devredilen ikonik tır, “3 boyutlu G Force deprem simülatörü” ve “Güvenli Oda” ve “Güvenli Olmayan Oda” olarak iki farklı bölümüyle 7,4 büyüklüğündeki 1999 Büyük Marmara Depremi’ni simülasyon üzerinden birebir yaşatmasıyla tanınmaktadır.