Kurumsal Bilgiler

Dünden Bugüne Aksigorta

Dünden Bugüne Aksigorta

1960'lar

  • null

    İlk poliçe

    Aksigorta ilk poliçesini 1961 yılında hazırlamıştır.

  • null

    İlk acente

    Aksigorta’nın ilk acentesi 1960’lı yıllarda Lami Teymen tarafından Adana’da açılmıştır.

1980'ler

  • null

    Banka sigortacılığı başladı

    Aksigorta, banka sigortacılığı kavramını 1980’lerin başında sigortacılık literatürüne kazandırmıştır. Banka sigortacılığı alanında 1983’te ilk online poliçe tanzimini gerçekleştirmiştir. Kısa zamanda Şirket’in tüm bölge müdürlükleri online çalışmaya başlamıştır. Şirket, 1989’da teknolojik altyapıyı kullanarak daha hızlı hizmet sunmaya başlamıştır.

1990’lar

  • null

    Aksigorta halka arz edildi

    Aksigorta hisseleri 1994’te halka arz edilmiş ve Şirket’in hissedar tabanı genişlemeye başlamıştır. Karaköy’deki tarihi Minerva Han’da yer alan Aksigorta Genel Müdürlüğü, 1995’te İstanbul Fındıklı’daki binaya taşınmıştır.

  • null

    Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi açıldı

    1996’da Türkiye’de daha önce eşine rastlanmayan bir projeye imza atan Aksigorta, Türkiye’de geliştirilen teknolojik altyapı ile inşa edilmiş Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi’ni hizmete açmıştır. Proje, dünyada da adından söz ettirerek başarısını kanıtlamıştır.

  • null

    İlk internet sitesi

    1996’da müşterilere daha hızlı ve etkin hizmet sunmak hedefiyle Aksigorta’nın ilk internet sitesi yayına açılmıştır.

  • null

    İlk online poliçe

    Aksigorta, 1998’de tamamladığı Bankasürans Projesi ile Akbank’ın yurt çapında yaygın şube ağı ile ortak çalışmaya başlamıştır. Türkiye’deki ilk online poliçeyi düzenleyen Aksigorta, 150’ye yakın acente ile online bağlantıya geçmiş, hizmet döngüsü kapsamında ulaştığı hız ve etkinlik ile müşteri memnuniyetini pekiştirmiştir.
     Kalite sistemlerine de önem veren Şirket, ISO 9001:1994 standardına uygun kalite güvence sistemini kurmuş, ardından BS EN 9001:1994 Kalite Standardı Belgesi almıştır.

2000'ler

  • null

    Sağlık branşında yetki belgesi

    Hizmet çeşitliliğini artırmayı hedefleyen Aksigorta, 2002’de iş alanını genişleterek sağlık branşında da poliçe düzenlemeye başlamıştır.

  • null

    Aksigorta Hizmet Merkezi açıldı

    Müşterileri için daha verimli olabilmek ve acenteleri ile daha aktif şekilde irtibat kurabilmeyi amaçlayan Aksigorta, 2002’de hasar dosya ihbarından diğer bütün sigortacılık işlemlerine kadar birçok konuda 7 gün 24 saat hizmet sunacak olan Aksigorta Hizmet Merkezi’ni açmıştır.

  • null

    Bölgesel yönetime geçiş süreci

    Piyasa ve talep koşullarına uygun olarak sürekli yenilenen Aksigorta’nın, iş ve karar süreçleri 2006’da revize edilmiş; Şirket’in yönetim biçimi, merkezi sistemden bölgesel yönetime dönüştürülmüştür. Bu kapsamda, müşteri ve acentelerinin ilk iletişim noktası olan Aksigorta Bölge Müdürlükleri’nin etkinliği ve gücü artırılmış, daha yaygın bir bölge teşkilatı oluşturulmuştur.

  • null

    AkEmeklilik ile Aviva Hayat ve Emeklilik birleşti

    Aksigorta’nın iştiraklerinden olan AkEmeklilik A.Ş., Aviva Hayat ve Emeklilik A.Ş. ile 2007’de birleşmiştir. Birleşme sonrası Şirket, AvivaSA Emeklilik ve Hayat A.Ş. unvanı ile hizmet sunmaya devam etmiştir.

  • null

    Yeni kanunlara uyum çalışmaları

    Aksigorta, 2008’de Türkiye’de yürürlüğe giren yeni sigortacılık kanunu ve yönetmeliklerini göz önünde bulundurarak uyum çalışmalarını hızla tamamlamıştır. Başarılı çalışmalarıyla dikkat çeken Şirket, KalDer’in Türkiye Müşteri Memnuniyet Endeksi’nde lider şirket olmuştur. Aynı yıl Tüketici Dergisi tarafından dördüncü kez “Kalitesine En Çok Güvenilen Sigorta Şirketi” seçilmiştir.

  • null

    En güvenilir sigorta şirketi

    Başarılarını çeşitli ödül ve takdirlerle tescilleyen Aksigorta, 2009’da AC Nielsen’in yaptığı araştırmada tüketiciler tarafından “En Güvenilir Sigorta Şirketi” seçilmiştir.
    Sermaye optimizasyonunu sağlamak ve sigortacılık değerini daha da pekiştirmek amacıyla 2010’da spin-off (bölünme) sürecine giren Aksigorta, iştirak portföyünü Sabancı Holding’e devretmiştir. Türk Ticaret Kanunu’ndaki değişiklik sonucunda Aksigorta iştiraklerinin Sabancı Holding’e devir işlemleri başlamış, süreç 4 Ocak 2010 tarihli Olağanüstü Genel Kurul toplantısını takiben 14 Ocak 2010 tarihinde tamamlanmıştır.

50. Yıl

  • null

    50. Yıl ve Hayata Devam Türkiye

    Aksigorta, 50 yaşını Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ve yöneticilerinin ev sahipliğinde, iş ve cemiyet hayatının önde gelen isimlerini konuk ettiği bir organizasyonla kutlamıştır. Aynı gecede, Aksigorta’nın “Risk ve Güven” temalı sanat projesine eserleriyle katılan sanatçılara ödülleri takdim edilirken Aksigorta’nın Akut ile başlattığı ve Türkiye’nin dört bir köşesinde 5 yılda 5 milyon kişinin deprem, sel ve yangınlara karşı bilinçlendirileceği “Hayata Devam Türkiye” projesinin de tanıtımı yapılmıştır.

  • null

    Ageas ile güç birliği

    Aksigorta’nın %62 hissesine sahip olan Sabancı Holding, hisselerinin %31’ini Temmuz 2011’de 220 milyon ABD doları karşılığında Belçika merkezli uluslararası sigorta şirketi Ageas’a devretmiştir. Şirket, yeni hissedar yapısıyla sahip olduğu yetkinliklerine global bir boyut ekleyerek gücünü pekiştirmiştir. Bu güç birliği ile birlikte Aksigorta’da bir dönüşüm programı başlatılmıştır. Acente ve banka kanalı, hasar süreçleri gözden geçirilerek; satış, teknoloji ve dijital gelişmeler doğrultusunda yatırımlar yapılmıştır. 180 yılı aşkın geçmişe sahip uluslararası bir sigorta şirketi olan Ageas, faaliyetlerini dünyanın en büyük küresel sigorta pazarını oluşturan Avrupa ve Asya üzerinde yoğunlaştırmış ve bunları; Belçika, İngiltere, Kıta Avrupası ve Asya olmak üzere dört segment altında gruplamıştır. Güçlü finans kuruluşları ve ana dağıtıcılarla ortaklık kurma konusunda dünyadaki farklı pazarlarda deneyime sahip olan Ageas; Belçika, İngiltere, Lüksemburg, İtalya, Portekiz, Çin, Malezya, Hindistan ve Tayland’da başarılı ortaklıklar yürütmektedir. Şirket’in Fransa, Almanya, Hong Kong ve İngiltere’de de iştirakleri bulunmaktadır. Belçika’da bireysel hayat ve işçi sigortalarında pazar lideri olmasının yanı sıra AG Insurance ile hayat dışı alanda da önemli bir oyuncudur. İngiltere’de kasko alanında ikinci büyük oyuncu olan Ageas, 50’den fazla pazarda güçlü bir varlık göstermektedir. Konsolide işletmelerde 13 binden fazla, konsolide olmayan ortaklıklarda ise 30 binden fazla çalışanı bulunan Şirket’in yıllık geliri yaklaşık 23 milyar avrodur.

  • null

    Yeni bölge yapılanması

    Aksigorta, 2013 yılında, acenteler satış ekiplerinin operasyonel sorumluluk ve yüklerini azaltmak, satışa daha fazla odaklanmalarına destek olmak amacıyla bölge yapılanmasında değişiklik gerçekleştirmiştir. Yeni yapılanma ve organizasyon ile mevcut durumda 9 bölge müdürlüğü ve 2 Temsilcilik olan sayısını, Denizli ve Trabzon Temsilciliklerinin bölge müdürlüğüne dönüştürülmesi ve Kocaeli, Çorlu, Gaziantep, Kayseri ve Eskişehir’de açılan Bölge Müdürlüklerinin eklenmesi ile 16’ya çıkarmıştır.

  • null

    Aksigorta yeni ofisinde

    Aksigorta, genişleyen kadrosu ve geliştirilen teknolojik altyapısı doğrultusunda taşınma kararı alarak, 1995 yılından bu yana faaliyet gösterdiği İstanbul Fındıklı’daki Genel Müdürlük binasına veda etmiştir. Aksigorta, 20 Ekim 2014 tarihi itibarıyla hizmetlerini, Ümraniye Tepeüstü’nde bulunan Buyaka Ofis Kuleleri’ndeki yeni yerinde sürdürmektedir.

  • null

    55. Yıl

    2015 yılında sektörde 55’inci yılını dolduran Aksigorta bugün, dakikada 5 müşterisini 7 poliçeyle güvence altına almaktadır. Geride kalan 55 yıl boyunca meydana gelen 9 milyon adet hasar karşılığında 14 milyar TL ödeme gerçekleştiren Aksigorta’nın güvencesi altında olan yaklaşık 2,8 milyon müşterinin ortalama 1,3 poliçesi bulunmaktadır. Aksigorta, 55 yıldır kaydettiği başarıda emeği bulunan çalışanları ve yöneticileriyle Genel Müdürlük binasında bir kokteyl düzenleyerek 55’inci yaşını kutlamıştır.

2016

  • null

    Aksigorta kurumsal kimliğini yeniledi

    Pozitif bir geleceği sahiplenen Aksigorta, bu doğrultuda 2016 yılında kurumsal kimliğini yeniledi. “İyi düşün iyi yaşa” mottosunu benimseyen Şirket, marka vaadini tüm paydaşları ile paylaştığı bir manifesto hazırladı.

2017

  • null

    Yeni bölge yapılanması

    Sektördeki öncü konumunu sürdürülebilir kılmayı hedefleyen Aksigorta, şirket stratejileri ve önceliklerine uygun olarak, kanal temelli yönetimden müşteri odaklı yönetime geçişte Acenteler ve Bireysel Banka Sigortacılığı fonksiyonlarını ve bölge yapılanması organizasyonlarını yeniden yapılandırmıştır. Yeni bölgelerin coğrafik kapsamları ve organizasyonel yapıları, kârlılık, üretim, lokasyon, potansiyel gibi kriterler baz alınarak oluşturulmuş ve 16 acente ve 3 banka bölge müdürlüğü kapatılarak 10 bireysel satış bölge müdürlüğü kurulmuştur.

2018

  • null

    Aksigorta’nın Yapay Zeka Uygulaması ADA Gözünü Açtı

    Aksigorta’nın dijitalleşme stratejisi doğrultusunda sigorta sektörünün ilk yapay zeka uygulaması ADA (Aksigorta Dijital Asistanı) gözünü açtı. “Görüntü Tanıma” (Image Recognition) teknolojisini kullanarak geliştirilen “Görüntü Tanıma ve Sınıflandırma Motoru”, ADA (Aksigorta Dijital Asistanı)’ya entegre edildi.

  • null

    Aksigorta’nın Yeni CRM Sistemine Stevie Ödülü

    Aksigorta, Stevie Satış ve Müşteri Hizmetleri Ödülleri’nde, “Teknolojinin en iyi kullanımı- Sigorta” kategorisinde yeni CRM Sistemi ile Gümüş Stevie ile ödüllendirildi. Aksigorta, hayata geçirdiği yeni CRM Sistemi ile müşteri ilişkileri yönetimini bir üst seviyeye taşıyor. Yeni nesil sigortacılık yaklaşımıyla müşterilerine kaliteli hizmet sunmanın yanı sıra müşteri deneyim yolculuğunu da mükemmelleştiriyor.

  • null

    Çalışan Bağlılığı Başarı Ödülü Aksigorta’nın

    İnsan kaynakları ve yönetim danışmanlığı alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden Aon Hewitt’in 2017 Aon Best Employers – En İyi İşyerleri programının sonuçları belli oldu. Aon Hewitt’in gerçekleştirdiği bağlılık araştırması sonuçlarında, önceki döneme göre çalışan bağlılığı skorunda ve çalışan deneyimini etkileyen diğer iş unsurlarında gelişme gösteren şirketlere ise “Çalışan Bağlılığı Başarı Ödülü” verildi. Aksigorta, çalışan bağlılığı ve deneyimini etkileyen unsurlarda gösterdiği gelişme ile “Çalışan Bağlılığı Başarı Ödülü”nü almaya hak kazandı.

  • null

    Aksigorta’nın Veri Merkezi Dönüşüm Projesi’ne IDC’den Ödül

    Aksigorta, Yeni Nesil Sigortacılık anlayışının merkezine inovasyon ve teknolojiyi yerleştiriyor ve dijital dönüşüme hız veriyor. Aksigorta’nın bu kapsamda gerçekleştirdiği Veri Merkezi Dönüşüm Projesi, IDC tarafından Yılın En İyi BT Maliyet Düşürme Projesi (Best IT Cost Efficiency Project of the Year) seçildi.