BİLGİLENDİRME METNİ

İşbu Bilgilendirme Metni; Uzatılmış Garanti Sigortası, Cihaz Koruma ve Uzatılmış Garanti Sigortası ve Cihaz Koruma Sigortası poliçeleri için geçerlidir. Sigorta sözleşmesine taraf olmak isteyen ve sigortadan menfaat sağlayacak diğer kişilere, yapılacak sözleşmeye ilişkin hususlarda genel bilgi vermek amacıyla, 14.02.2020 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmeliğe istinaden hazırlanmıştır.

A. SİGORTACIYA İLİŞKİN BİLGİLER

Teminatı Veren Sigortacı :

Ticaret Ünvanı : AKSİGORTA A.Ş.

Mersis No : 0035-0003-0220-0016

Adresi : AkSigorta Genel Müdürlüğü - Poligon Cad. Buyaka 2 Sitesi, No:8 Kule:1, Kat:0-6 34771, Ümraniye / İSTANBUL

Tel & Faks No : 0216 280 88 88 & 0216 280 88 00

İnternet Adresi : www.aksigorta.com.tr

E-Posta : bilgi@aksigorta.com.tr

B. UYARILAR

Sigortanız hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için Elektronik Cihaz Sigortası Genel şartları, Hırsızlık Sigortası Genel Şartları ve klozlarını dikkatlice okuyunuz.

Sigorta priminin tamamının veya taksitle yapılan ödemelerde primin ilk taksitinin, poliçenin teslim edildiği an ödenmesi gerekir. Primin ödenmemesi durumunda, aksi kararlaştırılmadıkça, sigortacının sorumluluğu başlamaz. Sorumluluk ve prim ödeme borcu sözleşmenin kurulmasıyla başlar.

İleride doğabilecek birtakım ihtilafları önlemek için, prim ödemelerinizde (peşin veya taksitle) ödeme belgesi almayı unutmayınız.

Sigorta teminatı, sigorta sözleşmesinde, poliçede başlama ve sona erme tarihleri olarak yazılan günlerde, aksi kararlaştırmadıkça Türkiye saati ile öğlen saat 12.00’de başlar ve öğlen 12.00’de sona erer.

Tazminat başvurusu için gereken bilgi ve belgelere ilişkin listeyi, poliçenin hazırlanmasını müteakip sigortacınızdan isteyiniz.

Prim ödemesinde, “mutlaka”, “kesin” gibi ifadelerle kesin vadenin kararlaştırıldığı hâllerde (Borçlar Kanunu md.124), primin veya prim taksitinin zamanında ödenmemesi durumunda ihtar olmaksızın sözleşme sona erer.

Cayma hakkı, sözleşmenin akdinden itibaren 14 güne kadar kullanılabilir. Kanunda belirtilen emredici hükümler hariç olmak üzere, sigorta ettirenin 14 günlük cayma süresinden sonra sigorta sözleşmesini feshetme hakkı bulunmamaktadır.

Sigortalı ürüne ilişkin menfaat sahibinin değişmesi halinde, Sigortacı tarafından aksi belirtmedikçe poliçe aynı şartlarla devam eder. Sigortacının mevzuattan kaynaklanan diğer fesih hakları saklıdır. Menfaat sahibinin değişmesi durumunda, yeni menfaat sahibi tarafından sigortacıya derhal bildirimde bulunulması gerekir. Bildirimi müteakiben sözleşmenin devamına veyahut feshine yönelik karar hakkı münhasıran Sigortacı'ya aittir. Bildirim yapılana dek geçen sürede meydana gelen hasarlara ilişkin olarak Sigortacı’nın tazminat ödememe hakkı saklıdır.

C. GENEL BİLGİLER

C.1 Sigorta Konusu

Sigortacı, Sigorta sözleşmesinin kapsamına, teminat dışında kalan hallere ve muafiyetlere bağlı olarak aşağıdaki teminatlardan biri veya birkaçı için onarım teminatı sağlayacaktır;

Sigorta Süresi içinde gerçekleşen bir Sigortalı Olayın sonucu olarak Sigortalının Cihazının Kazaen Zarara Uğraması, Çalınması veya Elektrik, Rutubet ve Tozlanma Zararına Uğraması

Uzatılmış garanti teminatı

Sigorta teminatı sadece hasarın gerçekleştiği anda Sigortalının yürürlükte bir poliçesinin olması kaydıyla geçerli olacaktır.

Bu sigortayla sağlanan teminat detayları için sigorta poliçenizi detaylı kontrol edebilirsiniz.

C.2 Teminat Dışında Kalan Haller

Teminat dışında kalan hallerin detayları için lütfen poliçenizi inceleyiniz.

Tarafların, sigorta genel şartlarına ek olarak, kanuna, ahlaka aykırı bulunmamak ve sigortalı aleyhine olmamak üzere özel şart kararlaştırabilme hakkı vardır.

Sigorta konusu riskin değerlendirilmesine paralel olarak sigorta sözleşmesi ile verilen çeşitli teminatlara sigortacı tarafından muhtelif klozlar ve muafiyetler uygulanabilir.

Bu sigortayla sağlanan teminat süresini sigorta poliçenizden detaylı kontrol edebilirsiniz.

D. RİZİKONUN GERÇEKLEŞMESİ

Rizikonun gerçekleşmesi durumunda en kısa sürede, gerekli bilgi ve belgelerle birlikte ön sayfada adres ve telefonları yer alan sigortacıya başvuruda bulununuz.

Bildirim esnasında, sigortacı tarafından verilen talimatlar çerçevesinde hareket ediniz.

Rizikonun gerçekleşmesi hâlinde, tazminat ödeme borcu sigortacıya aittir.

E. TAZMİNAT

Sigorta bedeli, poliçede yazılı olan ve rizikonun gerçekleşmesi hâlinde sigortacının ödemeyi taahhüt ettiği teminatın azami tutarıdır. Bu tutar malın faturada yazan bedeline eşittir. Bu sigortada eksik sigorta uygulanmayacaktır.  

Rizikonun gerçekleşmesi durumunda, sigortalının serbestçe eksper tayin edebilme hakkı vardır. Sigorta hasar eksperlerinin isim ve adres bilgileri Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumunun Hazine Müsteşarlığı’nın(“SEDDK”) internet sitesinden (http://www.hazine.gov.tr) temin edilebilir.

Aksigorta A.Ş.Tahkim sistemine üye olup, Sigorta Tahkim Komisyonunun iletişim bilgileri aşağıdaki gibidir.

Adres : Altunizade Mah. Kuşbakışı Cad. No:4 Rainbow Plaza Kat:3 34662 Üsküdar/İSTANBUL

Telefon : 90 216 651 65 65 (pbx)

Fax : 0 216 651 42 22

F. TAZMİNAT ÖDEMESİ

Akdedilecek sözleşmede uygulanacak muafiyet ve uygulama koşulları poliçede belirtilecektir.

Sigortacı hasar miktarına ilişkin belgelerin kendisine verilmesinden itibaren en geç 15 gün içinde gerekli incelemeleri tamamlayıp hasar ve tazminat miktarını tespit edip sigortalıya bildirir.

G. ŞİKAYET VE BİLGİ TALEPLERİ

Sigortaya ilişkin her türlü bilgi talepleri ve şikayetler için aşağıda yazılı adres ve telefonlara başvuruda bulunulabilir.

Sigortacı, başvurunun kendisine ulaşmasından itibaren 15 işgünü içinde talepleri cevaplandırmak zorundadır.

ADRES : AkSigorta Genel Müdürlüğü - Poligon Cad. Buyaka 2 Sitesi, No:8 Kule:1, Kat:0-6 34771, Ümraniye / İSTANBUL

TELEFON : 444 27 27