Geri Dön

Nakliyat Hasarları

Aksigorta çözümleriyle nakliyat hasarlarını kafana takma.

Ne Yapmalıyım?

Aksigorta’nın nakliyat hasarlarında oluşturduğu çözümlere aşağıdaki adımları izleyerek ulaşabilirsin.

Acil Tedbirleri Al
01

Acil Tedbirleri Al

Hasara uğrayan emtianın (ticari malın) daha fazla zarar görmemesi için gerekli tedbirleri almalı ve emtiayı, Aksigorta yetkilisi ya da eksperin görüşüne hazır hale getirmelisin.

Bizimle İletişime Geç
02

Bizimle İletişime Geç

Hasar meydana geldikten sonra hiç vakit kaybetmeden 444 27 27 numaralı Aksigorta Hizmet Merkezi'ne ulaşarak bizi durumdan haberdar et.

Ekspertiz Yaptır
03

Ekspertiz Yaptır

Hasar tespiti için tarafımızdan eksper görevlendirilmesi halinde eksper ile uygun zamanlarınızı belirleyerek hasar tespiti yaptırmalısın.

Belgeleri Bize Ulaştır
04

Belgeleri Bize Ulaştır

Aşağıda belirtilen gerekli belgeleri temin ederek eksperine ya da Aksigorta Genel Müdürlüğü'ne ulaştırmalısın.

Dosyanı Takip Et
05

Dosyanı Takip Et

Dosyanla ilgili süreci takip etmek ve bilgi almak için 444 27 27 numaralı Aksigorta Hizmet Merkezi’ne ulaşabilir, dosyanı benimaksigortam’dan online olarak takip edebilirsin.

Gerekli Bilgi ve Belgeler

Nakliyat hasarları dosyanda işlemlerin başlaması için aşağıda listelenen gerekli belgeleri tarafımıza eksiksiz bir şekilde ulaştırmalısın.

Not: Sigortalı, rücu hakkının (sigorta şirketinin hasar tazmini yaptıktan sonra hasarı doğuran olayın asıl sorumlusundan tazminatı isteme hakkı) korunması için deniz taşımalarında 3 gün, kara taşımalarında 8 gün içerisinde taşıyıcıya hasar bildirimi yapmak zorundadır.
Not: Sigortalı, eğer bir deniz taşımacılığı söz konusu ise yükte meydana gelen hasarın ileride tazmin edileceğine dair gemi donatanından veya acentesinden teminat mektubu almalıdır. Aksi halde gemiye tedbir konulur.

Gerekli Bilgi ve Belgeler

  • Sigorta poliçesi
  • Beyan yazısı
  • Fatura
  • Konşimento (deniz yolu taşıma senedi)
  • Hamule senedi (tren taşımacılığı senedi
  • CMR (kara yolu taşımacılığı senedi)
  • Kargo raporu
  • İthalat işlemleri halinde gümrük giriş beyannamesi
  • İhracat işlemleri halinde gümrük çıkış beyannamesi
  • Tutanak
  • Çeki listesi (Kaplara konulan eşyaların listesi)
  • Hasar fotoğrafları
  • Nakliyeciye çekilen protesto yazısı
  • Hasar trafik kazası sonucu oluşmuşsa trafik zaptı ile ehliyet ve ruhsat fotokopileri
  • Vergi kimlik numarası veya vergi levhası