Aksigorta 2019 Faaliyet Raporu

2019 Yılında Öne Çıkan Gelişmeler

Aksigorta, yeni segmentasyonuyla acentelerine “Senin Yanındayım”, “İşinin Yanındayım”, “Geleceğinde Yanındayım” başlıkları altında birçok fayda sunmaktadır.

200 acente
Eğitim verilen acente sayısı

İş ortaklığının yalnızca karşılıklı gelişim ve yatırımla gelişebileceğine inanan Aksigorta, “Geleceğinin Yanındayım” konseptiyle acentelerine, yarınlarını da güvence altına alacak gelişim paketleri sunmaktadır.

Bambaşka Acenteler Kulübü

Sigorta sektörüne “Bambaşka” bakış açısı kazandıran Aksigorta, bu vizyonunu sahadaki görünen yüzüne, acentelerine de yansıtarak; “Bambaşka Acente Segmentasyonu”nu hayata geçirdi. Sunduğu benzersiz fayda seti ile acentelerine, onların işine ve geleceğine dokunan Aksigorta, 2020 yılında da bu yaklaşımını artırarak devam ettirmeyi planlıyor.

Yeni segmentasyonuyla acentelerinin yanında olmaya devam eden Aksigorta, acenteleriyle paylaştığı manifestoyu gerçekleştirecek hamleler yapma yolunda acentelerine “Senin Yanındayım,” “İşinin Yanındayım” ve “Geleceğinin Yanındayım” konseptleri ile desteklerini sunuyor.

Yedi farklı segmentten oluşan “Bambaşka Acenteler Kulübü”nde her segment için farklı fayda setleri bulunuyor. Aksigorta, kulüp çatısı altında acentelerini üç ana konseptle destekleyerek; “Senin Yanındayım”da; acentelerin günlük hayatlarını kolaylaştıracak faydalar sunuyor. Şirket, bir başka konsept olan “İşinin Yanındayım”da acentelerin işlerini daha verimli yapmalarını sağlayacak faydalar sunarken; fiziki anlamda da iş yerlerinin konforunu artıracak ve müşterilerine daha iyi hizmet vermelerini sağlayacak destek paketleri sunuyor. İş ortaklığının yalnızca karşılıklı gelişim ve yatırımla gelişebileceğine inanan Aksigorta, “Geleceğinin Yanındayım” konseptiyle ise acentelerine sadece iş odaklı olmayan aynı zamanda kişisel gelişimlerine etki edecek, yarınlarını da güvence altına alacak gelişim paketleri sunuyor.

Acente Eğitimleri

Sigorta sektörüne bambaşka bir bakış açısı kazandıran Aksigorta, bu vizyonunu sahadaki görünen yüzü, acentelerine de taşıyarak, 2019 yılında eğitim programları düzenledi. Şirket; Ankara, İzmir ve İstanbul’daki VIP ve Elite Plus segmentinde yer alan yaklaşık 200 acentesi ile bir araya geldi. Bilgi Üniversitesi iş birliği ile Parasal Zekâ ve Eğitim Oyunları isimli kitapların yazarı Hakan Turgut ile bir araya gelen Aksigorta acenteleri, “Müşteri Odaklılık ve Dijital Medya” ve “Fütürist Liderlik” konularında eğitim alarak hem kişisel gelişimlerine fayda sağladı hem de birlikte keyifli vakit geçirmiş oldu. Eğitimlerin ikinci ayağı olarak Ekim ayında VIP Plus acenteleri ile bir araya gelen Aksigorta, 2020 yılında da acentelerinin eğitimlerini desteklemeye devam edecek.

Belçika’da bir araya gelen Avrupa’nın en büyük sigorta şirketlerinden biri olan Ageas’ın üst yönetimi ile Aksigorta acenteleri, Avrupa’daki sigorta sektörünün son trendlerini karşılıklı görüşme ve görüş alışverişinde bulunma fırsatı yakalamıştır.

İhtiyaca göre iki farklı anlaşmalı kurum seçeneği olan Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, yatarak yapılan tedavilerde cerrahi ve dâhili yatışlar, yoğun bakım, kemoterapi, diyaliz, küçük müdahale giderleri, özel oda beraberinde refakatçi masraflarını da karşılamaktadır.

Belçika Ziyareti

En büyük dağıtım kanalı olan acentelerin, müşteri odaklı yaklaşım doğrultusunda, ayrı bir önem kazandığı bilinciyle hareket eden Aksigorta, yeni segmentasyon faydası olarak acentelerinin gelişimlerini desteklemek adına Haziran ayında VIP Plus acenteleriyle beraber Belçika’daki ortağı olan Ageas’ın Genel Merkezi’ni ziyaret etti. Bu ziyaretle Belçika’da bir araya gelen Avrupa’nın en büyük sigorta şirketlerinden biri olan Ageas’ın üst yönetimi ile Aksigorta acenteleri, Avrupa’daki sigorta sektörünün son trendlerini karşılıklı görüşme ve görüş alışverişinde bulunma fırsatı yakaladı.

Tamamlayıcı Sağlık Sigortası

Özel hastane kullanım alışkanlığının giderek yaygınlaştığı günümüzde Aksigorta, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ile SGK anlaşmalı özel hastanelerde sıra beklemeden ve kaliteli hizmet almak isteyen müşterilerinin, ödeyecekleri fark ücretlerinin karşılanması için güvence sunuyor.

Aksigorta Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ile 15. günden itibaren bebekler ve 18 yaş altı çocuklar da sigorta kapsamına alınabiliyor. Aile olarak sigortalanmak isteyenlere %10’a varan indirimler sunan ürün sayesinde müşteriler, SGK anlaşmalı özel hastanelerde fark ücreti ödemeden hizmet alabiliyorlar.

İhtiyaca göre iki farklı anlaşmalı kurum seçeneği olan Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, yatarak yapılan tedavilerde cerrahi ve dâhili yatışlar, yoğun bakım, kemoterapi, diyaliz, küçük müdahale giderleri, özel oda beraberinde refakatçi masraflarını da karşılıyor. Bunun yanında ayakta tedavi hizmetlerinde ise anlaşmalı kurumlarda muayene, laboratuvar, görüntüleme, modern teşhisin yanı sıra fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri de sunuyor.

Teminatın olmadığı durumda ya da diğer sağlık işlemlerinde birçok Aksigorta Anlaşmalı Sağlık Kurumu’nda özel fiyatlar üzerinden hizmet avantajı da sağlayan ürün kapsamında, ayrıca, anlaşmalı kurumlarda isteğe bağlı olarak annelik teminatları da alınabiliyor. Bu süreçteki 10 adet rutin kontrol ve limitsiz doğum teminatı ile Aksigorta, anne adaylarının da yanında oluyor.

Tedavi Destek Paketi

Müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini göz önüne alarak her geçen gün, ürün ve hizmetlerini genişleten Aksigorta, yeni geliştirdiği Tedavi Destek Paketi ile Hayata Devam Sigortasını yenileyerek kapsamını genişletti. Hayata Devam Sigortasına sahip ve kanser tanısı konan sigortalıların yararlanacağı Tedavi Destek Paketi kapsamında; MR ve BT görüntüleme işlemi, Radyoterapi ve Kemoterapi uygulama seansları, PET ve CT çekim işlemlerinin yanı sıra özel sektör veya üniversite hastanelerinde çalışan öğretim üyesi muayenesi de bulunuyor. Sigortalıların kemoterapi uygulamaları ve diğer destek amaçlı ilaçların, ilgili kuruma ulaştırılması için ücretsiz transfer hizmeti de yenilenen paket kapsamına dâhil edildi. Tanı konulduktan sonra bir yıl süreyle geçerli olan Tedavi Destek Paketi ile birlikte daha kapsamlı hale gelen Hayata Devam Sigortası kapsamında müşteriler; kanser, böbrek yetmezliği, MS, parkinson, alzheimer ve kalp krizi gibi 13 hastalık ve tehlikeli durum için teşhisin hemen ardından destek ve ödeme alma güvencesine sahip oluyor. Hem maddi hem de manevi desteğe ihtiyaç duyulan zor zamanlarda sigortalıların yanında yer almaya devam eden Aksigorta, Hayata Devam Sigortası ile kendilerini ve sevdiklerini güvence altına alan müşterilerine ayrıca; yılda bir kez diş hekimi muayenesi, alt-üst çene diş taşı temizliği, diş röntgen filmi gibi hizmetleri içeren Avantajlı Diş Paketini de hediye ediyor.

Encander ile İş Birliği

Aksigorta, Engelli Canları Yaşatma ve Koruma Derneği (Encander) ile gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında Pati Sigortası’na sahip olan ya da 1 yıl boyunca hayvan dostlarına sigorta yaptıracak olan müşterileri için Encander’e bağış yapıyor. Yaşamsal ihtiyaçlarını giderme konusunda insan bakımına muhtaç olan hayvanlara sahip çıkan Encander ile gerçekleştirilen iş birliği sonucu, 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü’nden başlayarak, Aksigortalıların patili dostları, dernekteki felçli, yaşlı ya da engelli bir hayvan ile “Pati Kardeşi” ilan edildi.

Aksigorta, isteğe bağlı olarak sigortalının veya sigortalıya bir sözleşme ile bağlı olan bir hizmet sağlayıcısının bilgisayar sistemlerinin, siber olay neticesinde kısmen veya tamamen devre dışı kalmasının bir sonucu olarak yaşanan iş durması sebebiyle maruz kalınan brüt gelir kaybını da güvence altına alıyor.

6 trilyon ABD doları
2021 yılında siber suçlar sonucu oluşması öngörülen zarar

Siber Koruma Sigortası

Sigorta sektörüne kazandırdığı bambaşka bakış açısıyla, sektörde sınırları zorlayan Aksigorta, Siber Koruma Sigortası ile veri ihlalleri ve kişisel verilerin korunması kanunu kapsamında karşılaşılabilecek yaptırımlara karşı koruma sağlayarak; müşterilerine, siber şantajdan medya sorumluluğuna, iş durmasından siber suça kadar kapsamlı teminatlar sunuyor.

Geçtiğimiz yıl dünyadaki siber suçlarda 2014 yılına oranla iki kat artış yaşanırken; 2021 yılında siber suçlar sonucu oluşacak zararın 6 trilyon ABD dolarına yükseleceği öngörülüyor. Siber Koruma Sigortası ile sigortalının banka hesaplarından, yasa dışı elektronik aktarım yapılmasına ya da sigortalının bilgisayar sistemlerindeki verilerinin yasa dışı olarak değiştirilmesinden, bilgisayar sistemlerine zarar verme tehdidi ile yapılan fidye taleplerine kadar birçok riske karşı güvence sunuluyor.

Aksigorta, ayrıca, isteğe bağlı olarak sigortalının veya sigortalıya bir sözleşme ile bağlı olan bir hizmet sağlayıcısının bilgisayar sistemlerinin, siber olay neticesinde kısmen veya tamamen devre dışı kalmasının bir sonucu olarak yaşanan iş durması sebebiyle maruz kalınan brüt gelir kaybını da güvence altına alıyor. Siber Koruma Sigortası aynı zamanda işletmelerin web sitesi veya sosyal medya hesaplarından gerçekleştirilebilecek karalama, telif hakkı, unvan, slogan, ticari isim veya marka ihlali ya da gizlilik haklarının ihlali neticesinde sigortalıya yansıyabilecek tazminat talepleri ve savunma masrafları için de güvence sunuyor.

Devlet Destekli Alacak Sigortası

KOBİ’lerin alacaklarını tahsil edememe riskine karşı oluşturulan Devlet Destekli Alacak Sigortası ile KOBİ’ler, tahsilat risklerini belirlenen standartlar ve sürdürülebilir bir model çerçevesinde yönetebiliyorlar. Bu anlamda ticari risklerin güvence altına alınması, ekonominin devamlılığı ve ticaretin gelişmesi noktasında büyük önem arz eden Devlet Destekli Alacak Sigortasının öncü şirketleri arasında yer alan Aksigorta, küçük ve orta ölçekli işletmelerin vadeli satışlarından doğan alacaklarının ödenmeme riskine karşı işletmeleri güvence altına alarak KOBİ’lerin sağlıklı büyümelerine destek oluyor.

Devlet Destekli Alacak Sigortası ile KOBİ’lerin müşterilerini analiz edip, finansal durumlarını izleyerek şirketin risk yönetimine katkı sağlayan Aksigorta, işletmeyi öngörülmeyen tahsilat problemlerine karşı koruyarak, finansal yapısını güçlendiriyor.

Aksigorta, en fazla 25 milyon TL ciroya sahip KOBİ’lerin yurt içi vadeli satışlarından doğan borcunun ödenememe riskini ortadan kaldırmak için profesyonel destek sağlıyor. 120, 180 veya 360 güne kadar vadeli satışlar için teminat sağlayan sigorta kapsamında, yapılan risk değerlendirmesi sonucuna göre firma skoru ve buna bağlı azami kredi limiti belirleniyor. Prim tutarı da risk durumu, alacak vadesi ve limitlere göre değişiyor. %25’i peşin ve kalanı üç taksit olarak ödenebilen sigorta için ayrıca, peşin ödemede %10 indirim uygulanıyor.

Yapay Zekâ ile Dijital Dönüşüm

Yeni nesil sigortacılık anlayışının merkezine inovasyon ve teknolojiyi yerleştiren Aksigorta, ürün ve hizmetlerini bu yönde geliştirmeye devam ediyor. Bu bağlamda, sektörde bir ilk olarak yapay zekâyı iş süreçlerine dâhil eden Şirket, 2018 yılında hayata geçirdiği ADA’yı web sitesine de entegre ederek, müşterilerin ihtiyaçlarını 7/24 karşılamak adına önemli adımlar attı. Ürün ve hizmetleriyle tüm müşterilerine kolay, yalın, erişilebilir sigortacılık deneyimi yaşatan Aksigorta, müşterinin yanında duran, onların ihtiyaçlarına çözüm olan bir sigortacı olmayı; sigortacılığın sınırlarını zorlamayı hedefliyor.

ADA’ya entegre edilen “Görüntü Tanıma ve Sınıflandırma Motoru” ile elektronik posta yoluyla Aksigorta’ya iletilen 400 bin hasar evrakının %80’lik bölümünü oluşturan ehliyet, ruhsat, kaza tespit tutanağı, fatura, beyanname, kaza fotoğrafı, poliçe gibi 14 farklı evrak tipi otomatik olarak tanınıyor, sınıflandırılıyor ve robot teknolojisi yardımıyla da ilgili hasar dosyasına ekleniyor. 2019 yılında yaklaşık 75 bin elektronik posta ve gelen 170 bin doküman ADA tarafından işlendi ve bu dokümanlar %98,6 başarı oranı ile sınıflandırıldı.

Aynı zamanda ADA sayesinde acentelerden gelen kasko ve yangın ürünlerine ait 680 bin indirim talebinin cevaplanma süresi 2 saatten 2 dakikaya düştü. Yabancı şirketlere de ilham kaynağı olan ADA, IDC ve Gartner gibi prestijli kurumlar tarafından ödüle layık görüldü.

Sekiz farklı departmanda 70’ten fazla süreçte kullanılan ADA ile geçtiğimiz iki yılda 3 milyon başarılı işlem gerçekleştiren Aksigorta, müşteri memnuniyetini 3 puan artırdı. Şirket ayrıca, mevcut çalışanların iş kapsamından rutin operasyonları çıkararak çalışanların daha yaratıcı işlere odaklanmalarını sağladı.

WhatsApp Business

Hasar dosya durumlarında görüntü tanıma teknolojisinin yanı sıra müşterilerin anlık dosya takibini de kolaylaştırmayı amaçlayan Aksigorta, 2019 yılında WhatsApp Official Business Account ile sektörde bir ilke daha imza attı. Şirket, akıllı telefonların hızını, yapay zekâlı dijital asistanı ADA’nın hizmet odaklı yaklaşımı ile bir araya getirdi. Sigortacılıkta yeni bir dönemin başlangıcı olan WhatsApp Business ile birlikte Aksigorta müşterileri, 444 27 27 numarası ile yazışarak hasar dosya durumlarına ulaşmak istediklerinde 7/24 ADA ile iletişime geçebiliyor ve hızla çözüme ulaşabiliyorlar.

Yeşil Işıkla Kararan Reklam Panosu

İnsan kaynaklı trafik kazalarının %27’si sürücülerin dikkatsizliği ile ortaya çıkarken; bu türden kazaların çok büyük bir kısmının çevredeki uyarıcılardan kaynaklandığı düşüncesiyle yola çıkan Aksigorta, İstanbul’da sürücülerin dikkatlerini toplamalarına yardımcı olacak bir projeye imza attı. Kasımpaşa’da trafik kazalarının sıklıkla yaşandığı bir kavşakta, trafik ışıklarına yakın bir dijital reklam panosunu kapatan Aksigorta, kırmızı ışık esnasında dijital panoda geri sayım yaptı ve yeşil ışıkla birlikte panoyu kararttı. Farkındalık oluşturmak amacıyla hayata geçirilen proje ile sürücülere, sürüş sırasında yalnızca yola odaklanılması gerektiği hatırlatıldı.

Bambaşka Hikâyeler

Sigortacılığa bambaşka bir soluk getiren Aksigorta, instagram hesabından paylaştığı “Bambaşka Hikâyeler” serisiyle müşteri iletişimini güçlendirmeye devam ediyor. Toplumun içinde belli zorlukların üstesinden gelen, takdir ve hayranlık uyandıran kişilerin başarı hikâyelerini alarak sosyal medya üzerinden paylaşmaya başlayan Aksigorta, hayatın içinden öneklerle, kitleleri cesaretlendirmeyi hedefledi. Bunu yaparken dönemsel gerçeklerle de birleştirmeye çalışan Şirket, Anneler Gününün olduğu dönemde ya da Kadınlar Günü’nde bir kadın hikâyesi anlatmaya; 23 Nisan’da bir çocuk hikâyesiyle bunu taçlandırmaya; evcil hayvanlarla ilgili bir günde bunu hayvan dostu bir kimlikle desteklemeye özen gösterdi. Her ay yeni bölümleri yayınlanan video serisinde köyündeki duvarlara resimler çizen Nuran teyzeden, öğrencileriyle oluşturduğu koroyla konserler veren Sezer öğretmene kadar 13 bambaşka hikâye paylaşıldı.