AKSigorta 2018 Faaliyet Raporu

Ödüllerle Taçlanan Başarılar

Aksigorta 2018 yılında, ClaimsChat, ADA, Yapay Zekâ (AI) gibi teknoloji projeleriyle birçok ödül alırken, çalışan deneyimini etkileyen iş unsurlarında gelişme göstererek “Çalışan Bağlılığı Başarı Ödülü”nü almaya da hak kazanmıştır.

Altın Yaka Birincilik Ödülü

Sabancı Topluluğu’nun şirket ve çalışanlarının başarılarını ödüllendirmek ve iyi uygulamaların karşılıklı paylaşılmasını teşvik etmek amacıyla her yıl düzenlediği Altın Yaka Ödülleri’nde Aksigorta bu yıl ClaimsChat projesiyle “Müşteri Deneyimi” kategorisinde birincilik ödülünü almıştır.

Yeni Nesil Sigortacılık yaklaşımıyla kolay, yalın, erişilebilir sigortacılığın temellerini atan Aksigorta, ClaimsChat uygulamasıyla hasar anında müşteriye chat hızında dönüş sağlamaktadır. ClaimsChat uygulaması sayesinde müşteriden gelen hasar ihbarından sonra, yapay zekâ tarafından eksper, dosya sorumlusu, servis ve müşteri temsilcisinin dâhil olduğu bir WhatsApp grubu kurularak şeffaf ve hızlı bir iletişim ortamı sağlanmaktadır.

Projenin uygulamaya alındığı dönemden itibaren 1.500 müşteriden alınan deneyim skoruna göre müşteri memnuniyet oranı, 5 üzerinden 4,5 olarak belirlenirken; hasar ardından sürecin tamamlanması da %30 oranında kısalmıştır.

Gartner Eye 2018 Ödülü

Dijital dönüşüm projesiyle iş süreçlerinde verimliliği maksimuma çıkaran ve müşteri memnuniyetini artıran Aksigorta, Gartner Eye 2018 Yenilikçilik Ödülleri’nde EMEA Bölgesi’nin en iyileri arasında yer almıştır.

Aksigorta, müşteri memnuniyetini artırmak ve taleplerin ele alınmasını önemli ölçüde hızlandırmak için robotik süreç otomasyonunun yanı sıra yapay zekâ (AI) çözümünü kullanmaya başlamıştır. Yapay zekâuygulaması ile hizmetlerini daha hızlı hale getiren Aksigorta, tanımlı operasyonel işlerini robotlara devrederek insan kaynağını daha iyi hizmet üretmek için kullanmakta ve müşterilerinin ihtiyaçlarını 7/24 karşılamayı hedeflemektedir.

Aksigorta’nın Yeni CRM Sistemi’ne Stevie Ödülü

Aksigorta’nın yeni CRM Sistemi, 12’ncisi düzenlenen Stevie Satış ve Müşteri Hizmetleri Ödülleri’nde “Teknolojinin En İyi Kullanımı - Sigorta” kategorisinde “Gümüş Stevie” ödülüne lâyık görülmüştür. Stevie ödülleri için profesyonel ve bağımsız uluslararası bir jüri tarafından 2.500’den fazla proje değerlendirilmiştir.

Hayata geçirdiği yeni CRM Sistemi ile müşteri ilişkileri yönetimini bir üst seviyeye taşıyan Aksigorta, müşteri bilgilerini, çağrı merkezi hizmetlerini, müşteri talep ve şikâyet yönetimini tek bir platformda toplayarak; bu platform ile Aksigorta adına müşteriye hizmet veren üçüncü parti firmaların sistemleriyle hizmet kalitesinin takibini sağlamaktadır.

Aksigorta Veri Merkezi Dönüşüm Projesi’ne IDC’den Ödül

Yeni Nesil Sigortacılık anlayışının merkezine inovasyon ve teknolojiyi yerleştirerek dijital dönüşüme hız veren Aksigorta’nın bu kapsamda gerçekleştirdiği Veri Merkezi Dönüşüm Projesi, IDC tarafından “Yılın En İyi BT Maliyet Düşürme Projesi” seçilmiştir. Proje ile performans artışı, daha fazla güvenlik, esneklik, etkin yönetim ve maliyet verimliliğini hedefleyen Aksigorta, acente ve lokasyon bağımsız sistemlerinin yönetimi için gerekli altyapıyı oluşturarak; uygulamada %40 performans artışı sağlamıştır. Ayrıca backuprestore süresini 24 saatten 10 saate düşüren Aksigorta, 4 yılın sonunda Veri Merkezi Dönüşüm Projesi ile 20 milyon TL tasarruf sağlamayı amaçlamaktadır.

Client - Centric Co-Innovation Awards

Aksigorta’nın dijitalleşme stratejisi doğrultusunda geliştirdiği sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması ADA, Accenture tarafından Hindistan’da gerçekleştirilen Client - Centric Co-Innovation Awards 2018’de 435 proje içinde finale kalmıştır.

Çalışan Bağlılığı Başarı Ödülü

İnsan kaynakları ve yönetim danışmanlığı alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden Aon Hewitt’in gerçekleştirdiği Bağlılık Araştırması, Avrupa’da 2005’ten bu yana 5 binin üzerinde şirket ile 2,2 milyon çalışana; Türkiye’de ise, 348 şirketten 316 bin çalışana dokunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre Aksigorta da bir önceki döneme göre çalışan bağlılığı skorunda ve çalışan deneyimini etkileyen (kariyer olanakları, eğitim ve gelişim imkânları, marka vb.) iş unsurlarında gelişme göstererek “Çalışan Bağlılığı Başarı Ödülü”nü almaya hak kazanmıştır.